Scroolbar uden iframe

Tags:    javascript

Hej alle!

Jeg har min egen lille private side http://Jenz3n.dk, mest for hyggens skyld :) Alligevel er jeg støt på et problem som jeg ikke har set andre steder. Problemet skyldes mit lidt specielle design som ikke har mulighed for at udvide sig nedad. Indtil nu har jeg haft et iframe på siden, men det irriterer mig grusomt med et frame som jeg ikke har specielt meget styr over. Desuden gør det det hele sværere når jeg skal til at lave noget sideskift i AJAX. Er der nogen her som har en løsning på hvordan jeg laver en scroolbar der hvor den er nu, men uden iframet? Jeg tror det er javascript der skal til, men jeg er ikke sikker. På forhånd tak!



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
skift iframe ud med en div, set overflow til auto i css på div'en og sæt div'ens størrelse til at pass til designet.

Fold kodeboks ind/udKode 




Alternativt kan du bruge <object> tagget. Selvom jeg ikke tror det vil ændre din problemstilling synderligt.



Okay, så var det mere simpelt end jeg havde troet! Det er virkelig lækkert! Er der mulighed for at ændre farver på sroolbaren? Jeg ha rfør brugt dette i css:

scrollbar-face-color: #6082a7;
scrollbar-shadow-color: #244260;
scrollbar-highlight-color: #244260;
scrollbar-3dlight-color: #244260;
scrollbar-darkshadow-color: #244260;
scrollbar-base-color: #244260;
scrollbar-arrow-color: #244260;
scrollbar-track-color: #244260;

Men jeg ved at det ikke virker i firefox bla.



t