NSA må aflytte en tredjedel af verdens teletrafik

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Den amerikanske efterretningstjeneste får lov til at aflytte al teletrafik, der går gennem USA.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1475







Indlæg senest redigeret d. 01.10.2011 02:32 af Bruger #5097
Nah, det er kun det, der går gennem USA. :)



Shafh << ligger der kun en et par gader væk fra dig :/
Men ja der er meget trafik der går gennem USA. Jeg har læst om det før, og hvis NSA har fået lov til at aflytte, synes jeg da selv det er rimlig skræmmende, men så igen. Jeg har intet at skjule :)



Nah, det er kun det, der går gennem USA. :)


Øh, det gør rigtig, rigtig meget af det som vi danskere foretager os. Som overskriften siger, en tredjedel af _verdens_ teletrafik. USA har voldsomt meget trafik fra resten af verden.



Okay, en "lille" Amerikansk gruppe lytter til en trejdedel af verden, good luck. Desuden, hvad kan vi gøre?



Skræk scenariet jeg kan se for mig er at Bush og hans familie, vil købe noget mere jord med olie, men han ved ikke rigtig hvad det skal koste. Derfor giver familien et tilbud, han har allerede her fået en som har adgang til aflytningsudstyret, til at aflytte på til manden der ejer jorden. NU kan han følge med i eventuelle samtaler om hvad jorden skal koste, hvornår de vil sælge det OG han kan få alle tænkelige sandheder frem, som måske ikke skal frem. Han kan derved bruge disse oplysninger til at presse manden med jorden. Sådan kan jeg se teknikken blive brugt.
Bush og hans familie er bare et eksempel. Alle kan bruge den. Forøvrigt er dette et gammelt eksempel på hvordan man kan udnytte information. FBI og fede Hoover brugte denne metode til at indsamle oplysninger om alle stjerner og politiske mænd tilbage da han var direktør for FBI. Han kunne dermed presse alt og alle, og han gjorde det!!




Kryptere vores data forbindelser med private keys, som vi overdrager direkte til personen som skal have disse. Det kan vi gøre!



Kryptere vores data forbindelser med private keys, som vi overdrager direkte til personen som skal have disse. Det kan vi gøre!
Right... Hvis en hacker kan klare det, kan NSA gøre det snildt.



Det der er endnu mere farligt, er at NSA nu kan indsamle store mængder information, og derved bruge det til at bryde krypteringer. Jo mere information man har, jo lettere er det at bryde en kryptering.



Må nu indrømme, at det lyder lidt værre end den nye rygepolitik. :P



<< < 12 > >>
t