NSA må aflytte en tredjedel af verdens teletrafik

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Den amerikanske efterretningstjeneste får lov til at aflytte al teletrafik, der går gennem USA.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1475



Ahh okay. Jeg vil altså lige understreje at de Echelon scannere som der uden tvivl bliver refereret til, benytter sig af elektronisk aflytning. Det vil sige en masse filtre osv. Så det går ikke over til Amerika og tilbage igen, vedmindre det selvfølgelig er noget som de finder interessant. Men det er NSA der har sat dem op.

Forklaring på Echelon skrevet i weekendavisen:
"Echelon er et globalt netværk af computere som automatisk gennemsøger millioner af meddelelser - faxer, telexer, e-mail og telefonsamtaler - for forudprogrammerede søgeord. Telefonsamtaler sorteres gennem nøgleord og stemme-genkendelse-programmer. Hvert eneste ord i hver eneste meddelelse på den valgte sendekanal bliver automatisk tjekket. - Nøgleords-søgeprogrammerne i netværket kaldes Echelon-ordbøgerne." Bo Bjørnvig, Weekendavisen 31. marts 1999



En anden ting, som folk ikke er klar over er altså at dette bare har fundet sted i mere end tyve år! Det startede under den kolde krig (vesten frygtede jo Sovjet). En skrækkelig ting er bare at ECHELON sådan set først blev afsløret i 1988 hvilket er mange år efter at skannerne i virkeligheden blev sat op. Men det jeg vil komme frem med det er at ECHELON sammen med NSA har overvåget os danskere i mange mange år. Det nyheden går på er at det nu bare at ECHELON er udbredt ekstremt meget, og NSA står bag det hele!


Til sidst kom jeg bare til at tænke på The-Freaks kommentar. Tror du netop ikke at krypterede informationer er noget der netop ikke vil gå igennem filtrene og da NSA vil syntes det er interessant?

Hvad kan vi gøre for at undgå det her. Demonstrer, vælt regeringen og hjælp mig med at ødelægge ECHELON stationen på amager (det sidste skal nok tages lidt ironisk).



Indlæg senest redigeret d. 15.08.2007 00:09 af Bruger #5097
Jo folkens, det kan krypteres. Men held og lykke med at bryde en OTP(One-Time-Pad) eller MTP(Many-Time-Pad) baseret kryptering. Hvis man holder sig til at have nok forskellige nøgler, så er OTP kryptografisk ubrydelig, og MTP er tæt på.



<< < 12 > >>
t