Windows 7 bygges op omkring 25 megabyte kerne

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
En kraftigt slanket kerne på omkring 100 filer skal danne fundamentet for de næste versioner af Windows.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1684



det kan faktisk være at det vil medføre at microsoft faktisk laver noget man kan bruge til noget :O
men... nu ved jeg godt at det stadig nok er for tidligt at håbe...



Yeah, vi ved jo alle at Microsoft's produkter kun meget sjældent er i brug i denne verden...

Mvh.

Kasper (TSW)



Hmm. Hvad med explore skrivebordsmiløet. Det er da vel forhåbenlig ikke inkluderet i de 25 mb, vel. :) Skal bare sikker. Det er kun kernen, så der kommer vel også en del ekstra mb oven i hatten når det endelige system er færdigt.

Frygter lidt hvad der er de vælger at bortskære? Det kan jo betyde at man får lidt problemer med nogle af sine programmer. Men under alle omstændigheder betyder det vel en langt mere stabil kerne. Microsoft går meget i linuxes fodspor må man sige.



Øh nej Shafh, Windows Explorer og andre grafiske programmer er næppe en del af den kerne der snakkes som ;)

Hvis man læser artiklen, kan man se at ideen er at udvikle en kerne der har alt det der er fælles for de forskellige udgaver af Windows, og der fra bygge videre på den. Fordelen er naturligvis også at det påtvinger lidt nytænkning og en masse omskrivning, og det er sikkert ikke så dumt igen :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Skønt jeg sjældent kan lide det, må jeg jo nok give Microsoft et kompliment nu:

Det er bestemt et skridt i den rigtige retning, som Microsoft tager her. At basere fremtidige Windows operativsystemer på en microkernel(går jeg ud fra at de gør) vil virkelig hjælpe med stabiliteten i systemet.



Indlæg senest redigeret d. 22.10.2007 19:06 af Bruger #2330
Så er det spændende at se om det holdet når vi kommer til det tidspunkt. De har desværre en tendens til at skuffe nogle kunder. Men det lyder ikke så tosset. Men struktur mæssig så er det vel lidt at "efterligne" *nix? Men ja det bliver spændende til den tid :)



Pfft, 25MB er meget i forhold to de rippede Windows versioner jeg har set. Kan dog ikke lige finde linket frem, sorry.



Det lyder sgu meget lækkert,
vil sikkert gøre det meget mere stabilt og gøre det endnu nemmere for både os der gerne vil minimere vores systemer og undlade alt det ekstra stuff vi IKKE har brug for og stille lidt større krav til programmører, når vi skal udvikle software, men kommer self. an på hvor meget ekstra windows folkene smækker i og hvad vi får af muligheder for tilpasning.

Glæder mig sgu til at se det endelige resultat :)



Men med en kerne så lille må man jo da undlade nogen af de ting som vi kan huske fra xp, 2000 og 98. Alt kan jeg jo ikke være på så lidt plads!



25mb betyder IKKE manglende funktionalitet, men derimod øget stabilitet da man er nød til at gøre tingene ordenligt for at få skåret ned på størrelsen af kernen.
25mb er stadig meget. Der er en del features i windows som jeg helst var foruden som er med til at optage plads, ydermere burde de tage springet til en mololith kerne. Ja, der er mange kritikpunkter og det vil der naturligvis altid være, men én ting kommer man ikke uden om: Det er et skridt i den rigtige retning.



Indlæg senest redigeret d. 23.10.2007 16:48 af Bruger #4414
<< < 12 > >>
t