Windows 7 bygges op omkring 25 megabyte kerne

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
En kraftigt slanket kerne på omkring 100 filer skal danne fundamentet for de næste versioner af Windows.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1684



Man skal også huske på at kernen ikke vil indeholde nogen form for grafik, og det er langt hen ad vejen nok noget af det der fylder mest. Kig på Vista. Alt det fancy grafik må tage afsindig meget plads. Jeg tror det er muligt at få Windows kernel ned på 25Mb, men som sagt tidligere så må vi jo se tiden an :)



Men med en kerne så lille må man jo da undlade nogen af de ting som vi kan huske fra xp, 2000 og 98. Alt kan jeg jo ikke være på så lidt plads!


Kernen af systemet er jo kun en meget lille del af det. Du må forstå, at explorer, kontrolpanel etc. etc. etc. ikke er en del af kernen - men de vil jo naturligvis være med i det komplette operativsystem ikke desto mindre. Operativsystemet i sin fulde størrelse vil garantrisse være omkring ligeså stort som det plejer at være.

Jeg tror ikke dette får anden betydning for slutbrugeren, end mere stabilitet. Ellers vil man ikke kunne se forskellen.



Jeg tror ikke dette får anden betydning for slutbrugeren, end mere stabilitet. Ellers vil man ikke kunne se forskellen.
Jeg vil da vove at påstå, at det er en rimelig vigtig faktor.



Folk har en idé om at det er ok at skrive "sloppy" kode pga. den teknologiske udvikling er nået så langt som den er, men sandheden er at så længe at folk mener at en boot tid på 30 sekunder er betydelig bedre end 60 sekunder og de samtidig mener at det er en vigtig faktor, så er det vigtigt at skrive ordenlig og effektiv kode.



<< < 12 > >>
t