Microsofts omsætning stiger med 27 procent

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Det er især Vista og Office, der bidrager til de flotte tal fra softwaregiganten.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1703



Jeg har intet imod Office 2007!



Øh okay.. Fedt nok :)

(det har jeg heller ikke!)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hehe, Jamen okay Daniel :P
Har jeg sgu heller ikke og synes det er fedt at man kvit og frit kan bruge deres nye interface, så længe det ikke er et produkt som har samme funktionalitet som de 5 hovedprodukter i Office :)



og jeg har ikke prøvet Office 2007, så det aner jeg heller ikke om jeg har. Bortset fra hvad jeg på det politiske område altid har imod alt hvad Microsoft spytter ud, naturligvis ;-)



Betyder et overskud så at de har sat prisen for deres vare for højt og vi i fremtiden vil se priserne på deres produkter meget lavere. Svar: Niks, overskudet skal bruges på at sikre sig at de i fremtiden stadig kan holde sin enorme markedsandel.



Det er jo altså ret normalt at firmaer prøver at tjene penge på deres produkter, og helst maksimere dette. Så om produktet bliver billigere er ikke et spørgsmål om de har et stort overskud, men om de kan tjene mere på at sælge flere til en billig pris, eller sælge få til en dyre pris.

PS: jeg skiftede til OpenOffice for længe side ikke fordi jeg synes det var bedre end office for det er det ikke, men det var gratis :)



Kan skam godt lide Office 2007, men jeg bryder mig ikke om Windows generelt. Specielt når man får noget gratis (Linux) der er meget bedre (synes jeg).

Så er det her at der er nogen der skal komme og sige: "Jamen du kan da ikke køre Office uden Windows!", og jo, det kan man godt :)

Det kræver bare Wine, Cedega eller CrossOver :)



Min kommentar var måske nok også mere ment generelt. Syntes det lyder logisk at hvis vi er flere der køber det samme produkt, så er prisen lavere. Men sådan er det jo ikke. Pengene skal bruges til at lave flere ting som gør at vi skal med yderligere flere penge.

Må også sige. Microsoft Office er efter min mening markant det bedste på markedet, og OpenOffice kan efter min mening ikke slå dem. Linux mener jeg i modsætning til OpenOffice nu er et rimelig fantastisk alternativ til Windows. Det fungerer og kan det samme.



OpenOffice kan da stort set det samme som Microsoft Office? Og så kan den det med et interface der er til at finde ud af. Her hentyder jeg især til det (imo) fuldkommen forskruede interface that is Microsoft Office 2007. OpenOffice har et mere tradionelt interface, og da jeg er et menneske, hader jeg forandringer.



Office Systems 2007 er hurtigere, lettere og langt mere intuitiv end noget andet.

Funktioner som før tog 210.000 klik og mindst ligeså mange dialogbokse, tager i den nye version, 2-3 klik.

Kan ikke se hvad problemet er i det?

Hvad angår Microsoft's rekordomsætning, hvordan kan der være så meget ballede over det, når der ingen ballade er når AP Møller - Mærsk (som er verdens største redderi) har et rekordoverskud. Whats the difference?!

Microsoft tjener penge, også selvom der sidder 20 personer og nægter at eje noget som helst med Microsoft logo på. Hvis microsoft skal tjene mindre, så skal færre mennesker købe deres produkter, og det sker ikke foreløbigt, tværtimod!



<< < 12 > >>
t