Microsofts omsætning stiger med 27 procent

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Det er især Vista og Office, der bidrager til de flotte tal fra softwaregiganten.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1703



Jeg syntes faktisk at det nye design i Office 2007 er uhyrlig behageligt at arbejde ved. Brugervenligheden er efter min mening altså i top hos Microsoft. Den syntes jeg altså ikke OpenOffice kan klare.

Kan enlig godt være OpenOffice kan det samme. Har personligt bare ofte haft problemer med at finde de funktioner man kender fra Microsoft Office, såsom equation (ved ikke om LaTeX understøttes, men har nu heller ikke den største brugervenlighed).



OpenOffice har et mere tradionelt interface, og da jeg er et menneske, hader jeg forandringer.

Må sige jeg er utroligt uenig i dette ... Office 2007s interface er fantastisk og det er ved at være på tide at GUI'en får et løft, i forhold til de standarder man satte tilbage omkring 1990.

De ting man har brug for er kommet meget tættere på og blevet nemmere at bruge IMO.



Det sjove er jo at når Microsoft sidder med et OS der ser ældre ud end fx Mac OSX, så whiner folk over det - "buhu, det er gammelt, Apple har meget mere eyecandy". Når MS så laver et splintrende nyt og funklende interface, og virkelig lægger MANGE timer i at lave noget nyt og bedre, tjah, så whiner folk stadig, for så ligner det ikke det gamle (surprise!!) ;). Jeg ved godt at sådan er livet når man er "den store", men for pokker hvor bliver det dog trættende at læse engang imellem :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Kasper, jeg tvivler nu på at det har noget at gøre med om man er "den store" eller ej. Det har bare noget at gøre med hvilke mennesker du hører meningerne fra. F.eks. er jeg en person, som gerne holder mig til det traditionelle interface. Det er tried and tested, og det virker for mig. Da en af mine venner startede Microsoft Word 2007 op på hans Windows PC, for lige at vise mig hvad det var for noget, blev jeg helt panisk, da jeg ingen menulinje kunne finde!(overdrivelse fremmer forståelsen).

Til OS delen, well, jeg klager nu over at de begge spilder resourcer på eyecandy. Holder mig til Linux og wmii! :)

Igen, det har noget at gøre med hvilke personer hvis mening du får.



Jeg kan godt se at der er mange meninger. Min personlige mening er at Office 2007, er meget nemmere at finde rundt i. På vores skole har de lige skiftet til OpenOffice, og jeg tror aldrig der har været så mange 'klager' over at de ikke kan finde ud af det, fordi folk er vant til Office serien. Og OpenOffice er 'dummere' på nogle punkter. Deres equation er umådelig besværlig, og jeg er nok ikke den eneste der mener. Derfor holder jeg mig til Office 2007, da jeg synes det er det langt bedste på markedet, som også fungerer optimalt.



Office 2007, nej tak så helller en hvilken som helst forrige udgavde af office, 2007 er for besværlig at finde rundt i, mange ting ligger ikke i hurtigboksen.
så nej tak.




Til OS delen, well, jeg klager nu over at de begge spilder resourcer på eyecandy. Holder mig til Linux og wmii! :)


Øh så du mener at linux-systemet ikke også bygger på eyecandy såsom Compiz? Der er endda lavet nødtestløse funktioner som fireeffekten. Men selvfølgelig, man vælger selv hvad man vil.


Men vdr. hvad Kasper siger, så må jeg altså sige jeg er uenig. Det er da selvfølgelig klart at når mam har så stor en målgruppe og markedsandel som Windows, så er det da klart at der både er folk som syntes de mangler eyecandy, og andre der vil have det traditionelle.
Det er jo også derfor både vista og xp kan havde det gamle traditionelle design. Logisk?



Øh så du mener at linux-systemet ikke også bygger på eyecandy såsom Compiz?

Nej, jeg mener at Linux handler om valg. Go ahead, brug Compiz på din Linux maskine, hvis det er det DU vil. Det er jo dybest set ikke mit problem. JEG vælger dog at sige, at jeg foretrækker et simpelt og effektivt interface(imo). I Linux kan jeg frit vælge, om jeg vil bruge, f.eks., wmii eller Compiz. Ingen tvinger mig til at bruge den ene eller den anden. Bruger jeg Windows Vista(eksempelvis) er jeg tvunget til at bruge dens, imo, utroligt tunge, irreterende og generelt tåbeligt udformede interface. Det samme gælder også for Mac OS X. Den har massere bloat, som jeg ikke har brug for, men som jeg heller ikke kan slippe for.



Bruger jeg Windows Vista(eksempelvis) er jeg tvunget til at bruge dens, imo, utroligt tunge, irreterende og generelt tåbeligt udformede interface. Det samme gælder også for Mac OS X. Den har massere bloat, som jeg ikke har brug for, men som jeg heller ikke kan slippe for.

Nej =) Du kan, under Windows, frit vælge en anden Shell og der findes et par stykker, herunder ports af *nix shells.

ex:
http://www.darkstep.com/
http://www.bb4win.org/ (Blackbox port)

List:
http://www.shellfront.org/
http://www.dmoz.org/Computers/Software/Operating_Systems/Microsoft_Windows/Software/Alternate_Shells/




Indlæg senest redigeret d. 30.10.2007 21:13 af Bruger #1330
Office Systems 2007 er hurtigere, lettere og langt mere intuitiv end noget andet.
Office 07 er langsommere end sin foregænger (ifølge OfficeBench), men meget mere brugervenlig.



<< < 12 > >>
t