Forslag: Vurderingsafdeling på Udv.dk

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hej Alle sammen.

Nu jeg gennem de seneste par uger, set at der tit er en eller anden som ønsker andres kommentar på deres hjemmeside eller andet produkt. Dette er selvfølgelig ikke noget dårlig, tværtimod.

Derfor vil jeg forslå at man her på Udv.dk opretter en vurderings afdeling, hvor man kan få andre udviklers kommentarer på ens produkt samt at andre kan få idéer til at videre udvikle deres egne produkter.

Er det noget som andre synes kunne være en god ide eller er jeg den eneste?

Jeg synes stjerner og karakter er en dårlig idé, fordi det kan risikeres at det skaber mode-bestemte webdesigns som fedter for det gængse "fede smag" og ikke giver en god dialog om brugerflader og interaktivitet.

Fx hvis man laver en side med standard fede effekter og en god programmør siger at koden er elendig kan man jo altid så sige at han har uret og man har 5 stjerner ..så so what..
Karakterer synes jeg dræber en god dialog.

Jeg synes at en vurderingstråd er en god ide, fordi den vil samle kode og design-vurdering, men jeg synes at man skal passe på der ikke går HotPeople i det...

En vurderingstråd kunne og sagtens være en WIP tråd, det ser man jo på andres sites..

Som udgangspunkt synes jeg at det er en god idé. Det er sket mere end en gang at jeg har fået en idé, smækket et lille program eller design sammen eller lignende og har hungret efter noget feedback, men da der ikke er et specifikt forum til formålet kan jeg have svært ved at overbevise mig selv om at det er ok at poste dette off topic emne i den mest passende kategori.

Min største frygt, hvis dette skulle blive en realitet, er at der går konkurence i det, altså at folk bare poster løs med design o.lign i et forsøg på at overgå hinanden. Det er ikke det det handler om.

Jeg er ikke helt enig med dig Christian.
Lad os lave en vurderings-del, til alle ting. Både hjemmesider, spil, små programmer, etc.

Lad alle komme med en kommentar - og evt. en rating, hvis folk bliver glade af dig.
Det vil være en gylden måde at få en masse meninger om programmet i stedet for hele tiden at skulle spamme udviklerens forum.
Det kunne også udvides til at kunne håndtere flere versioner af samme program uden at det kommer til at se dumt ud.:)

Edit/BTW: Der er ingen grund til at der kun skal vurderes visuelt.

Jeg er enig i BTW'en.

Hvis der skal laves en vurderingsafdeling, så skal der väre flere kriterier man skal vurdere efter. Det skal fx väre muligt at give stjerner for:
koncept - om idéen er god
design - om det ser godt ud, i forhold til filosofien
funktionalitet - om man kan de ting man skal kunne
konsistens - om det virker hullet, ufärdigt, eller om det er dejligt godt afbalanceret og modent

Hej alle

Alt imens jeg læste denne tråd, kom jeg til at tænke på noget der kunne ligne et kompromis.

Jeg synes det er en fin ide med en vurderingsdel, men synes samtidig heller ikke det skal fylde for meget. Jeg kunne nemlig blive lidt bange for at alle så vil have vurderet hjemmesider, og på den måde drukne alt andet. Her tænker jeg især på den kronologiske oversigt på forsiden som bliver brugt af mange til at se de nyeste tråde.

Derfor tænkte jeg om man ikke kunne lave et vurderingsforum, men hvor trådene ikke blev vist på forsiden. Dette ville give mulighed for feedback på sine ting, dog uden det forstyrre alle der ikke gider det.

Jeg håber i kunne bruge forslaget til et (forhåbentligt) kompromis.

Hej alle

Alt imens jeg læste denne tråd, kom jeg til at tænke på noget der kunne ligne et kompromis.

Jeg synes det er en fin ide med en vurderingsdel, men synes samtidig heller ikke det skal fylde for meget. Jeg kunne nemlig blive lidt bange for at alle så vil have vurderet hjemmesider, og på den måde drukne alt andet. Her tænker jeg især på den kronologiske oversigt på forsiden som bliver brugt af mange til at se de nyeste tråde.

Derfor tænkte jeg om man ikke kunne lave et vurderingsforum, men hvor trådene ikke blev vist på forsiden. Dette ville give mulighed for feedback på sine ting, dog uden det forstyrre alle der ikke gider det.

Jeg håber i kunne bruge forslaget til et (forhåbentligt) kompromis.

Jeg er enig i at det kan tage overhånd, men hvis det ikke står på forsiden, så ved jeg at jeg personligt ikke rigtigt får taget mig sammen til at kigge i de forskellige forums for at se om jeg kan hjælpe.
Derfor kunne man måske lave så vurderingerne blev vist i sin egen liste, ligesom nye tråde.

Jeg synes sådan set en vurderingsdel på siden ville være en udemærket ting. Så ville der være et centralt sted at lede når man selv skulle finde lidt inspiration og lære af andres fejl.

Med hensyn til at man selv skal være i stand til at vurdere sine designs kunne jeg ikke være mere uenig. Når man selv har siddet med et design i lang tid kan man nemt stirre sig blind på fejl. Det er vel heller ikke uden grund at alle større virksomheder bruger uanede mængder af summer på at brugerteste deres designs.

Nå det var måske lidt off-topic.

Ha en god dag :)

Jeg er enig i at det kan tage overhånd, men hvis det ikke står på forsiden, så ved jeg at jeg personligt ikke rigtigt får taget mig sammen til at kigge i de forskellige forums for at se om jeg kan hjælpe.
Derfor kunne man måske lave så vurderingerne blev vist i sin egen liste, ligesom nye tråde.

Synes jeg bestemt også er en god ide. Hvad jeg også tænkte på er at man gjorde klart for brugere af vurderingsforummet, at det primært skulle bruges til vurdering af projekter, der rent faktisk skal bruges til noget, eller som har et helt ekstraordinærd design, som ikke er set før.

Dette for at undgå et hav af f.eks. hjemmesider der alle ligner hinanden, og som bare er lavet for sjov.

Evt. kunne man lave nogle former for restriktioner, men det kunne jo så tilgængæld komme til at sortere udemærkede projekter fra.

Edit: Mht. det med forsiden kunne man jo også gøre listen lidt kortere, f.eks. 5 tråde.

Indlæg senest redigeret d. 05.12.2007 19:35 af Bruger #11748
<< < 12 > >>
t