Microsoft afprøver XP på 100-dollar-pc

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Microsoft håber at kunne tilbyde Windows XP på den såkaldte 100 dollar-pc til næste år.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1815



Det var fadens, at de nu også vil prøve at konkurrerer når det angår at leverer billigt software.

XP må seriøst være billig hvis den skal kunne betale sig at installerer på en computer som kun koster 100 dollar. Tror nu derfor at det ikke helt bliver en succes for dem. Afrikanere vil da også være 100 % ligeglade om det er XP eller linux der er installeret. De vil da bare have det billigste.

Linux klare fint Internet og tekstbehandling, og det er jo det 100 dollar-pc er bygget til!



Red Hat har skræddersyet et Linuxbaseret OS til den laptop, med et interface specfikt designet til afrikanske børns behov.

Hvis Windows XP skal passe ind i det projekt, er de nødt til at lave så gennemgående ændringer at det næppe kan kaldes Windows XP længere. Jeg tvivler på det kan betale sig - på andre områder end det PR mæssige. Der er helt sikkert en drivkraft der hedder goodwill bag Microsofts pludselige engagement i det her.



Tjah :). Hvad nu hvis MS får XP til at køre fint på de små laptops og så sender en halv million af dem ned til Afrika? Der er en kæmpe bunke PR i det, og så bliver endnu et kontinent opdraget til at bruge Windows ;). Og pengene? Tjah, det er jo nok bare et greb i lommen for Microsoft. Jojo, jeg kan bestemt godt se ideen i det her :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Der er en kæmpe bunke PR i det, og så bliver endnu et kontinent opdraget til at bruge Windows ;).
Som pest.



Kasper(TSW) elsker at fyre op under de gængse Linux fanatikere, og få dem til at råbe og kæfte op omkring deres elskede distro.
Håber bare at Afrika får lov til både at prøve Unix/Linux og Windows, så de selv kan bestemme, og ikke ender i samme klemme som os fra resten af kloden.
Men igen. Vi sidder og snakker om hvor meget vi gerne vil have at de vælger enten Windows eller Linux.... Tror de har andre, lidt større problemer at tænke på. Kan de få en computer der virker, så er de glade.



Men tror i seriøst afrika er interesseret i at købe xp for penge når linux er gratis? Hvilken detro er pre-installeret btw.?



De får sgu nok XP gratis med 100-dollar laptoppen.



Ja mit bud ville klart være at MS forærede dem hele lortet - både laptop og OS :). Faktisk føler jeg mig fuldstændig overbevist om at det er måden de vil gøre det på, hvis de når så langt - der er ikke god PR i at tage penge fra Afrika, vel :P

Mvh.

Kasper (TSW)



Kasper og Jonas i har en pointe.



Tja, rent teknisk er jeg stadig af den holdning at Red Hats skræddersyede til maskinen system, ikke bare uden videre kan erstattes af en XP uden at skabe unødig forvirring. Jeg er helt enig i at der er en stor PR-mæssig fordel i det(læs min første post, det står der), men jeg håber også godt I kan se, at det ikke vil gavne så meget som det risikerer at skade, hvis vi et øjeblik ser bort fra at Microsoft er en virksomhed.



<< < 12 > >>
t