Ændring af billede ved tekst i input

Tags:    javascript

Hej.

Jeg er ved at lave en opret-side, og jeg skal have et lille ikon ved siden af mine inputfelter, som viser om feltet er udfyldt. Det vil sige hvis der ikke er skrevet noget i inputfeltet, så er der et lille minus, og så snart man skriver noget, skal billedet med det lille minus, ændres til et billede med et lille flueben.

Hvordan laver jeg et script så billedet ændres så snart der bliver skrevet eller slettet tekst i mit input felt?



8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato


Hej Emil,

Her der der noget tekst der skiftes ud. Du kan bruge det til grundlag.

Fold kodeboks ind/udKode 



Med venlig hilsen
Ieet





Du kan jo lave en funktion for hvert input, men man kan også lave det i den samme funktion, så skal det ligne noget lignende:

Fold kodeboks ind/udKode 


Håber du forstår, har dog ikke testet det :D



Indlæg senest redigeret d. 12.12.2007 19:47 af Bruger #8845
Du kan bruge onchange="" i dit felt. Herfra kan du jo linke til en funktion onchange="checkThisForm(this.value)", når indholdet så ændrr sig vil funktionen: checkThisForm blive kørt, og this.value giver så den nye streng med, som du så skal tjekke om er korrekt skrevet, altså om det er det der skal stå. Derefter hvis der skal skftet til flueben brug: document.imageName.src='flueben.jpg' og hvis der ikke skal ændres eller man har rettet og det er forkert: document.imageName.src='minus.jpg'

Så er resten op til dig, håber du forstår det ellers skal du bare spørge



Du kan bruge onchange="" i dit felt. Herfra kan du jo linke til en funktion onchange="checkThisForm(this.value)", når indholdet så ændrr sig vil funktionen: checkThisForm blive kørt, og this.value giver så den nye streng med, som du så skal tjekke om er korrekt skrevet, altså om det er det der skal stå. Derefter hvis der skal skftet til flueben brug: document.imageName.src='flueben.jpg' og hvis der ikke skal ændres eller man har rettet og det er forkert: document.imageName.src='minus.jpg'

Så er resten op til dig, håber du forstår det ellers skal du bare spørge


Er det muligt du kan skrive et lille eksempel på koden? Den behøver ikke skifte billede, den kan bare skrive noget, så skal jeg nok selv finde ud af det med billedet :)





Hej Emil,

Her der der noget tekst der skiftes ud. Du kan bruge det til grundlag.

Fold kodeboks ind/udKode 



Med venlig hilsen
Ieet



Jeg er helt ny indenfor Javascript, så forstår desværre ikke noget af det der står :(





Hej Emil,

Her der der noget tekst der skiftes ud. Du kan bruge det til grundlag.

Fold kodeboks ind/udKode 



Med venlig hilsen
Ieet



Jeg er helt ny indenfor Javascript, så forstår desværre ikke noget af det der står :(



Hey,

Her er et lille forslag, håber det giver lidt ekstra inspiration :D

Fold kodeboks ind/udKode 




Hey,

Her er et lille forslag, håber det giver lidt ekstra inspiration :D

Fold kodeboks ind/udKode 


Det hjalp lidt ;)

Men hvad gør jeg så når jeg har flere forms? Har prøvet at se om jeg kan sætte flere ind, men så virker det ikke :S



t