ASP vs. Java ca.

Tags:    asp

Hej alle sammen, jeg følger meget tit med herinde på udvikleren eftersom det er en meget lærerig side.


Her er mit spørgsmål:

Jeg er pt ved og kode siden hotfm.se og sider fast i et problem, jeg fik et fint scroller script som skal bruges til tagwall.

Koden kan ses her:

http://guleoste.eu/scroller.txt

Problemet er så jeg har en database ved navn "tagwall" og i den ligger dataene i en tabel kaldt "tabel" jeg har forsøgt tonsvis af ting for og få det til og fungere og har givet op på det og søger nu professionel hjælp til dette.

Jeg vil gerne at der blir hentet data ud fra databasene over i scroller scriptet problemet er så at 1. jeg ikke kan få det til og fungere efter hensigten 2. at scroller scriptet bruger en array til og liste beskederne.

Nu skal det lige fortælles jeg er ikke verdens mester til asp programering nærmere har ingen erfaring kan lidt men også MEGET lidt.

Håber der er nogen der oppe for en lille udfordring :)



10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato


Hej Dennis,

Du henter bare data fra tabellen som du ville gøre normalt. Derefter indsætter du en Response.write der hvor arrayets værdi skal være. For at gøre array index nummeret variabelt gøres alt dette i en for løkke.

ASP'en genereres på server level, derfor vil database værdierne derved kunne modificere din javascript der først bliver fortolket på klient level.

Med venlig hilsen
Ieet





Nu skriver du ikke, hvilken fejl du får. Men du mangler i hvert fald "Until rs.Eof", så du kan få afsluttet din Do-løkke.

Mvh.
Svend



Jeg tror også han skal skrive sin SQL Query om til følgende,

"SELECT * FROM `tabel` ORDER BY ID DESC", fordi table bliver brugt når du opretter en tabel. CREATE TABLE.... Derfor er der sat `` rundt om.




Skal lige siges det er en Access database!



Jeg kan desværre ikke svare på spørgsmålet, men vil lige sige at det er en dårlig idé at bruge position, som der bliver brugt på http://www.hotfm.se



Ikke for at være en lyseslukker men er TABLE ikke reserveret ord ifølge SQL standarden...?



#2 ; vedr. design på hotfm.se med position, Jeg har ikke selv lavet designet har en simon Jensen som også vist er til og finde her et sted han kan nok bedere forsvare det men jeg har fuld tiltro til det han har lavet er i vinkel :) virker ihvertfald i både min firefox og IE 7,0 ... alt under 7,0 virker self. ikke :)

#3 ; Har forsøgt på lidt af hvert og har også forsøgt og sætte det direkte ind, og den vil ikke gøre noget selvom det du forslår er logisk.


#4 ; Jeg ved desværre ikk ret meget om dette som jeg nævner er jeg ikke proffesionel programmør, kommer kun frem ved og kigge på hvordan andre har lavet ting.



Indlæg senest redigeret d. 08.01.2008 01:09 af Bruger #13021
Her er et udkast af hvad jeg har gjort, som jeg siger er ikke programør og fatter narda af programering men lidt.

Fold kodeboks ind/udKode 



Skal lige siges det er kun fra arraey :) og ikke hele koden men der hvor koden burde sku sættes ind




Indlæg senest redigeret d. 08.01.2008 01:24 af Bruger #13021
Martin:

Normalt ville man gøre sådan her:

SELECT * FROM [Table]

når der er tale om reserverede ord.

Noget helt andet er at det er meget dårlig "stil" at benytte reserverede ord i sin navngivning da det åbner døren på klem for fejl man ikke tænker over senere, når man skriver et query uden nævnte klammer.

Derfor vil det være en bedre idé at navngive sine tabeller f.eks:

- tblTable
- tTable
- tabTable





Ang. DO-Loop løkken er her den metode der hyppigst anvendes:

Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 23.01.2008 21:21 af Bruger #10846
t