Mozilla fylder 10 år

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Det er nu 10 år siden, open source-projektet blev skilt ud fra det nu hedengangne Netscape.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1910



Per, du glemmer vist IE for Mac

Gør jeg? IE har ikke været udgivet til Mac siden 5.1 såvidt jeg husker.



Haha Jeppe, jeg har også haft lyst til at lade være med at bruge FF af samme årsag - Firefox fanboys er faktisk nogen af de værste af slagsen :P

Udvikleren.dk fungerer da i øvrigt fint i nyere versioner af Opera, hvis man ser bort fra et par kosmetiske småfejl, som klart burde være til at leve med? (Og ja, jeg har forsøgt at fixe dem, men Opera er sgu endnu tungere at danse med som udvikler end både IE og Firefox :P)

Mvh.

Kasper (TSW)



Ja, det er naturligvis et irritationsmoment det med standarderne, men som webudvikler kommer man ikke uden om det, uanset om man kører med firefox eller ej.


Jeg vil faktisk sige, til IEs forsvar, at den overholder standarderne ret godt. Der er flere bugs end der er i FF (det er ikke ofte man støder på fejl i FF!).

Men! Jeg vil tillade mig - uden at kende til dig overhovedet - at kalde dig for en dårlig webudvikler, hvis du baserer din kodning på at den ikke behøver overholde standarderne. Det er det jeg læser ud fra ovenstående.

Dette er ikke sagt for at provokere, blot at min store erfaring har vist at hvis man koder efter en XHTML1.0 standard, så skal du nok få både IE, FF og Safari til at vise sitet ens. At CSS ikke altid bliver tolket korrekt af IE, kan man hurtigt fixe!


Og IE bliver ikke lavet til Mac længere.


Og mht. hukommelsesforbrug: er det et af de fixes som der kommer i den nye Firefox 3. Den glæder vi os til! :)



Enig med Per om hvorfor FF er "fantastisk".

Angående RAM-forbruget: Jeg har massere af RAM til rådighed, så jeg har ikke kunnet mærke noget :P
Plus jeg kører uden cache overhovedet og med trim_on_minimize "tweaket", så det er ikke så slemt endda :)



Ja okay, Kasper, jeg overdrev måske en anelse(og poster da også dette fra en opera browser ;) )



Jeppe, det har de fleste desværre en tendens til når de skal fortælle om andres fejl - et faktum man hurtigt lærer at irritere sig over som udvikler af software der benyttes af andre :P

Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 12 > >>
t