updater hver time

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
Hejsa derude.

Jeg står simpelthen og mangler et script som gør følgende.

Hver time opdatere den hver enkelts brugers liv med minus 2

dvs, hver time skal hver enkelt bruger i mysql'en have minusset sit liv med 2, det skal fungere på den måde at den selv gør det og man ikke behøver at være online eller på nogen måde gøre det manuelt det hele skal foregå per automatic.

Mvh. K



14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den nye version af MySQL understøtter scheduling.
Du kan også bruge en Windows scheduling sammen med en service/alm. exe der kører og opdaterer basen.





Hej K.

Den tyske side ser lovende ud, og ideen er god. Men det gør dit site afhængigt både af din egen host og af deres.

I virkeligheden er der sjældent behov for opdateringer på den måde. ved dato mærninger, og opdatering i databasen når data efterspørges er nødvendigheden af disse "timelige opdateringer" sjældent nødvendige. Hvorfor er det vigtigt at en brugers "liv" ligger korrekt i databasen, imens hverken brugeren selv eller andre brugere kigger på tallet?

Opdater når der kigges på indholdet i databasen, og benyt dato-tid-mærkninger af data der skal opdateres til at få det til at køre.

Med venlig hilsen
Ieet

Ps. Design FTW!



Jeg vil nu nok også anbefale Martin Slots metode.. Det er jo ikke sikkert at alle brugere har været der lige lang tid? Hvis nu en bruger kun har været en halv time, og cronjob derefter kører, vil brugeren teknisk set kunne vente halvanden time før cronjobbet ville give effekt på ens "liv", og den anden vej rundt, vil du også kunne risikere at den vil trække livet for tidligt, så jeg ville nok gøre som Martin siger ;)

Evt. smid det i din database, hvornår brugeren sidst har givet mad, osv. og så lav tidsudregningen hver gang man ser "liv" feltet ;)




Så skal du have et cronjob til at køre.. Hvis du leder efter noget gratis, så prøv www.cronjob.de (godt nok på tysk ;))



Jamen jamen jeg har jo domæne og webhotel hos one.com mon de understøtter det.

Kigger lige på begge ting :)



Fik snakket med one.com

1. Jeg har ikke lov til og bruge den funktion som hedder Event.

2. De tillader ikke cron jobs.

Forstår ikke hvordan du med Windows Scheduling vil gå ind i en mysql på nettet og opdatere alles liv med minus 2.

Men hvad så med det Cronjobs.be har læst men hvbad jeg kan forstå så er det ikke rigtig cron jobs men den går ind og så gør som der bliver sagt som hvis det var en rigtig menneske, håber du kan forklare lidt om det Simon.

Mvh. k



Det er ikke et spørgsmål om at tillade cronjobs.. Det er jo den tyske side cronjob.de der går ind på din side, og laver et "besøg" hvor du så kan sætte den side (minusliv.php/asp) til at fjerne 2 fra alle tabeller.. Så simpelt er det ;)



Hmmmm... Havde et lignende problem engang. Der lavede jeg nogle funktioner der cachede tiden, sidst da den blev kørt. Når funktionen så blev kaldt igen, så tog den en ny tid og sammenlignede den den cachede tid. Her kunne jeg så trække de to tider fra hinanden, og udføre hvad der skulle udføres, i forhold til det som substraktionens resultat blev. Denne funktion satte jeg så op til at blive kørt hvergang der var nogen der gik ind på min side.



du kan også bare lave din egen php fil på one der udskriver et metatag der refresher engang i timen, så skal du bare load den i en browser på en maskine der altid er tændt. Der er lige den hage ved det at hvis andre finder ud af hvad stien er kan de jo også kører den :). Lyder rimelig underligt at trække liv fra, man plejer at ligge det til, kunne du ikke lige sige hvorfor du vil trække det fra er bare nysherrig :)



Ja det kunne man også bare problemet jeg ikke har en pc til at stå tændt konstant og hvad jeg kan forstå så laver cronjobs.de bare et besøg ligesom hvis jeg selv satte den til at opdatere hver X antal time

Ja spørg endelig :), det er hvis man ikke får mad inden for X antal tid så mister man så X antal liv og man har ialt 100 liv. :)



<< < 12 > >>
t