Dansk politi hængt ud som it-idioter

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Blogindlæg afslører dansk politis inkompetence, når det gælder forståelse af moderne teknologi.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1944



Martin og alle jer der siger de IT-professionelle inden for politiet intet kan. Jer er jeg altså virkelig imod. Kan godt være den almene politibetjent intet aner, men de professionelle har en uddannelse. De arbejder ofte med opgaver såsom hacking (PET) og gennemsøgninger af computere for spor med mere. Og det er nok ikke lige det letteste. Ligger vært fald noget avaceret teknik bag.



Martin og alle jer der siger de IT-professionelle inden for politiet intet kan. Jer er jeg altså virkelig imod. Kan godt være den almene politibetjent intet aner, men de professionelle har en uddannelse. De arbejder ofte med opgaver såsom hacking (PET) og gennemsøgninger af computere for spor med mere. Og det er nok ikke lige det letteste. Ligger vært fald noget avaceret teknik bag.


Okay, så dit argument er, at IT-professionelle indenfor politiet er utroligt dygte, fordi de har en uddannelse? Der må jeg altså skuffe dig, for hvis det gjaldt, ville der ingen problemer være i det offentlige overhovedet, på den front. Gang på gang får vi konstateret at de "professionelle" de har ansat i det offentlige maskineri, ikke formår at gøre brøkdelen af de ting de har papir på at kunne, jvf. deres uddannelse. Uddannelse er ikke alt, det kræver også at du har en forstand at bakke den op med.



Mht. at han kaldte en politibetjent for stodder, så overraskede det også mig rigtigt meget. Faktisk så meget at jeg blev nysgerrig for at finde ud af hvad det var for et engelsk ord de havde oversat til stodder på dansk. Det viste sig så at være "dude" :D. Jeg synes personligt at der er ret langt imellem de to ord, så det må næsten stå for oversætterens regning :)

Mvh.

Kasper (TSW)



jeg tror jeg ville oversætte "dude" til "makker" hvilken måske ikke er et udtryk der udtrykker respekt, men da slet ikke disrespekt.



Yeah det tror jeg også at jeg ville, Felix - ville dælme aldrig oversætte det til "stodder" :)

Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 12 > >>
t