Dansk politi hængt ud som it-idioter

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Blogindlæg afslører dansk politis inkompetence, når det gælder forståelse af moderne teknologi.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1944



Well, det er jo ikke noget særskilt for Politiet. Langt de fleste offentlige instanser er IT-analfabeter. Selv de såkaldte IT-"professionelle" de har ansat.



Det er godt nok længe siden jeg har set dig skrive noget positivt om noget som helst. Jeg er selv en sortseer, men jeg er jo også et røvhul, i hvert fald blandt dem der ikke kender mig særlig godt.

Anyway, jeg 100% enig. Det er bemærkelsesværdig at selv dem som burde have forstand på tingene ofte ikke har den ringeste anelse om hvad de laver.



Det er godt nok længe siden jeg har set dig skrive noget positivt om noget som helst.

Jeg synes det er meget sjovere at arbejde med problemer, end det er at arbejde med ting der virker fint :)




Jeg synes da han lyder som en narrehat. Politiets job er sku at håndhæve loven, og kreditkort tyveri er ulovligt. Den yderst objektive artikel fortæller intet om der rent faktisk foregik kreditkort tyveri på hans internetlinje. Johnny synes da heller ikke at kunne afkræfte at hans ubeskyttede trådløse internet er blevet misbrugt

Mit synspunkt er at ejeren af en internetforbindelse selv skal have ansvaret for hvad der sker på linjen. Bliver linjen brugt til ulovlige aktiviteter som du intet har gjort noget for at forhindre så har du en del af skylden

"... stodder ..." Wtf går der galt for ham. Han kalder forhåbentlig ikke hans bedstemor stodder hvis hun spørger hvordan man bruger en computer



Jeg synes da han lyder som en narrehat. Politiets job er sku at håndhæve loven, og kreditkort tyveri er ulovligt. Den yderst objektive artikel fortæller intet om der rent faktisk foregik kreditkort tyveri på hans internetlinje. Johnny synes da heller ikke at kunne afkræfte at hans ubeskyttede trådløse internet er blevet misbrugt

Nej, selvfølgelig kan han ikke afkræfte det. Han forsøger jo netop selv at få dem til at forstå, at den sagtens kan være blevet misbrugt.

Mit synspunkt er at ejeren af en internetforbindelse selv skal have ansvaret for hvad der sker på linjen. Bliver linjen brugt til ulovlige aktiviteter som du intet har gjort noget for at forhindre så har du en del af skylden

Jeg er helt enig i at han er en klaphat og ikke har beskyttet sin internetforbindelse, men det gør ham ikke skyldig i noget som helst. Det er en privat sag om man vil have beskyttet sin linie. At han ikke har beskyttet den betyder at politiet opsøger ham, og det må han være indstillet på. Men politiet burde have IT-viden nok til at forstå, at det ikke nødvendigvis er ham.

"... stodder ..." Wtf går der galt for ham. Han kalder forhåbentlig ikke hans bedstemor stodder hvis hun spørger hvordan man bruger en computer

Hvis min bedstemor var 120% sikker på at jeg havde begået en forbrydelse hvemsomhelst kunne have begået, og truede med at arrestere mig og andre slemme ting, ville jeg sagtens kunne finde på at kalde hende noget tilsvarende. Politimanden spørger ikke hvordan man bruger en computer, politimanden kommer med store anklager og trusler om anholdelse, samtidig med at han taler ned til "Johnny" på et område han tilsyneladende ingen forstand har på. Du kan slet ikke drage den sammenligning.



Indlæg senest redigeret d. 08.02.2008 17:14 af Bruger #8223
Syntes ikke man kan konkluderer noget ud fra en anklagets egne kommentarer. Hans indlæg er jo subjektivt, og derfor kan den virkelig historie jo let være en helt anden end den i teksten. Måske endda skyldig.

Men det vil da ikke undre mig hvis politiet er så dumme. Dem der bliver sendt ud for at hente computeren har vel heller ingen uddannelse vedrørende IT. De er bare strissere, og har bare fået at vide at de skal hente hans computer.


En anden ting er. Hvorfor fanden har ham Johnny en usikkert netforbindelse.



Indlæg senest redigeret d. 08.02.2008 19:11 af Bruger #5097
Johnny har en usikker forbindelse fordi det er nemmere at bevise din uskyld, hvis der bliver begået et hack fra dit net. Det er ihvertfald mit umiddelbare gæt.



Jeg tror nu ikke det er derfor, han har det, jeg tror ganske enkelt det skyldes dovenskab, men du har ret i at det må være lettere.



Det kan selvfølgelig heller ikke udelukkes Per, men det virkede som den eneste logiske forklaring på nær dovenskab. Har selv et par kammerater der gør brug af metoden. Selv er jeg dog nok for paranoid og kører med en WPA/PSK opsætning :)




Du godeste... og hvad "nyt" skulle der så entlige være i dette?

Hvis man tager statens såkalde "IT-professionelle" over en kam, så er mange af dem faktisk ikke de penge værd som de får for det arbejde de laver.

Jeg har i gennem 2007 været igennem det kommunale system og så langt ind i året som til august var der store problemer i Furesø kommune, det daværende Farum/Værløse kommune.

At "Danmarks fineste" også er i problemer er endnu bare en bekræftelse af hvor skidt det englig står til.





<< < 12 > >>
t