XP-underskrifter rokker ikke Microsoft

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
80.000 underskrifter for at bevare Windows XP på markedet får ikke Microsoft til at ændre beslutning - XP er på vej ud.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1949



Ærgeligt, men helt forståeligt. 80.000 underskrifter er bare ikke nok til at gøre indtryk, men det store spørgsmål er jo om det ville have gjort en forskel hvis det havde være en million uderskrifter vi talte om. Jeg tror det ikke.



Det ville jo heller ikke give mening for Microsoft at beholde XP på markedet. Det ville väre en udgift uden synderlig indtägt at skulle fortsat vedligeholde 2 operativsystemer, når XP ellers skulle väre röget ud.



Jeg vil egentlig gerne som Linux-mand undgå at sige dette, men Vista kører altså fint nok i forhold til XP. Folk må følge lidt med og skifte deres gamle Pentium 4 ud, og få gang i Vista. Jeg har oplevet færre probs med Vista end med XP.

Dog er Linux stadig mit foretrukne :)



Jeg har oplevet færre probs med Vista end med XP.
Det kan ikke passe, det er ganske enkelt ikke muligt. Bevares, smag og behag er forskellig, men hvis du har oplevet færer problemer med vista end med xp så er det fordi du ikke har prøvet at køre vista eller xp.
Selv hvis vista ikke havde nogen bugs, sikkerhedshuller og al den slags, ville man stadig oplevet flere problemer end med xp alene på grund af nogle af de fuldkommen vantigtige sikkerheds features

a: "er du sikker på at du vil slette denne fil?"
b: "ja..."
a: "Helt sikker?"
b: "ja!"
a: "100% sikker?"
b: "come on! Jeg har ikke tid til det her pis! JA!"
a: "Filen kunne ikke slettes da den bruges af et andet program"
b: "Jeg vil bare dø!!!"



Indlæg senest redigeret d. 12.02.2008 16:59 af Bruger #4414
Tja smag er forskellig, jeg kender mange der har haft problemer med Vista og få der har haft problemer med XP.
Men et af de problemer der er med Vista er egentlig ikke Vistas skyld, men dem der tonser tilbud på computere ud, hvor der ikke er ret meget hukommelse på.
Jeg snakkede med en i går, han fortalte at han havde købt en bærbar som havde installeret Vista, men grundet nogle programmer, som han skal køre i firmaet, så ville han have XP på den i stedet for. Det mislykkedes for ham, og da han så vil have hjælp fra der hvor han havde købt computeren, ville de ikke hjælpe ham, for computeren var bygget til Vista og man kunne ikke formatere harddisken og installere køre XP. Det må da være en lystløgner historie fra sælgeren?



Ja, at der rent faktisk bliver solgt computere der ikke kan køre vista siger jo bare at der stadig er brug for XP. Jo, det er da ikke vistas skyld, men det har jo heller ikke noget med sagen at gøre.



Felix, ja det er ganske simpelt irreterende med alle de spørgsmål, men det er jo ikke en fejl (De kan jo faktisk slåes fra).

Når jeg siger fejl, mener jeg BSoD og generelle "fuck-ups". Her har jeg ganske simpelt oplevet færre med Vista end med XP.

Og før du råber op om at ikke har prøvet at køre med nogen af dem, så kører min skole-bærbar på Vista og min gamer-stationær kører XP.

Ja XP var fint nok, men med nogle få indstillinger, bliver Vista mindst lige så "godt".



Felix, UAC'en kan jo altså slåes fra, hvis man ikke ønsker den slags ekstra sikkerhed. Det virker så tosset at kritisere et stykke software for noget som uden videre kan ændres af brugeren :). Derudover er det næppe helt så slemt som du beskriver det der, men overdrivelse fremmer vel forståelsen ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Som udgangspunkt vil jeg give jer allesammen ret, men det handlede ikke om hvorvidt vista var godt eller skidt, men om der stadigvæk er brug for xp, hvilket jeg vil mene at der er.
når det så er sagt...
Derudover er det næppe helt så slemt som du beskriver det der, men overdrivelse fremmer vel forståelsen ;)

Det er faktisk ikke en overdrivelse. Det eksempel jeg kom med er ikke noget jeg direkte har oplevet, men jeg har oplevet mange andre situationer som er mindst lige så slemme.

Og ja, det kan da godt være at det kan slås fra, men jeg bryder mig altså ikke om at skulle bruge timer på at gennemsøge nettet for at få lavet om på instillingerne så jeg kan bruge min computer under normale vilkår.



Altså, sådan lidt firkantet sagt: Hvis du skal bruge timer på at finde ud af hvordan du slår UAC fra, så er jeg da overrasket hvis du bruger din computer til ting hvor Udvikleren.dk er relevant for dig :)

Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 123 > >>
t