Gates: Stemmegenkendelse rykker nu

Tags:    it-nyheder

Om fem år vil flere søgninger på internettet ske med brug af stemmegenkendelse end med input via et tastatur, siger Bill Gates.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1985



Var det ikke også selv samme mand der sagde at en computer aldrig fik brug for over 256 kb RAM?!



Tror nok det var 640 kb, men jo



Indlæg senest redigeret d. 26.02.2008 19:19 af Bruger #2330
Der er endnu ikke én person der kan fremvise et citat hvor han har sagt det. Der findes ingen artikler, blade, sites, lydoptagelser, tv optagelser, noget som helst som på nogen måde understøtter dette citat. Intet.



Nej det skulle vist pænt meget bare være et rygte der er opstået og et citat folk har elsket at gentage gang på gang på gang :)

Tag evt. et kig her: http://en.wikiquote.org/wiki/Bill_Gates

Ovenstående står under "Misattributed", med følgende tekst:

* 640K ought to be enough for anybody.
o Often attributed to Gates in 1981. Gates considered the IBM PC's 640kB program memory a significant breakthrough over 8-bit systems that were typically limited to 64kB, but he has denied making this remark.[3] Also see the 1989 and 1993 remarks above.

I've said some stupid things and some wrong things, but not that. No one involved in computers would ever say that a certain amount of memory is enough for all time... I keep bumping into that silly quotation attributed to me that says 640K of memory is enough. There's never a citation; the quotation just floats like a rumor, repeated again and again.

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 26.02.2008 20:12 af Bruger #1
Jeg kan nu heller ikke mindes at det skulle være Bill Gates som har udtalt sådan, tvært imod. Dog har der været _mange_ som har sagt at "nu kan computereren ikke blive stører, kraftiger, osv. Det er hved at være en cliche.


Omkring artiklen:

Nu bruger jeg selv Vista, og jeg finder nu ikke at jeg har nogen problemer men Voice Command. En ting som man måske godt kunne sætte en finger på er hvordan man skal tal til Voice Command.

Ellers fungere det sådan set meget godt. I XP var det gyseligt!

Bliver iøvrigt interresant at følge hvordan de vil få det til at virke via Internettet



Indlæg senest redigeret d. 26.02.2008 21:00 af Bruger #11375
Men hvad skal man dog bruge det til?
Jeg ville sgu føle mig dum hvis jeg sad alene og talte med min computer og det kan da umuligt gå hurtigere end 2 hurtige hænder på tasteturet :B



t