Første beta af Internet Explorer 8 på trapperne

Tags:    it-nyheder

Microsofts udviklere prøver at forene understøttelse af standarder med bagudkompabilitet for alt det gamle, som ikke understøtter standarderne.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1989



Interresandt. Til foreskel for tidligere så er jeg faktisk godt tilfreds med IE7, hvor jeg tidligere har brugt Firefox eller Netscape.



Også jeg, på trods af at jeg aldrig bruger IE7, er godt tilfreds med udviklingen på Microsofts browserområde - det betyder ganske enkelt at jeg kan slappe mere af når jeg designer websider. Til alt der ikke er en kundeopgave, nægter jeg at teste siden i IE6 - folk må lære at opdatere sin browser hvis de vil have fuldt udbytte af internettet, ligesom at folk må lære at opgradere sin computer hvis de vil have fuldt udbytte af moderne operativsystemer(ja, jeg langer her meget åbenlyst ud efter folk der piver over at Vista trækker meget maskinkraft.)



Deres måde at implementere bagudkompatibilitet er dog ret morsom. De har lavet et html tag til at gøre det med, men det tag vil jo selvfølgelig ikke overholde w3-standarderne :P



Til Decko:

Generelt når man taler om Windows, bagudkompatibilitet og sikkerheds ting, så er det sådan at jo mere kompatibilitet man ønsker, jo stører usikkerhed får man også, bla. fordi at usikkerheden lige så godt kan være hos tredjeparts-produktet.

Hvis man ser på Linux, så er der mange ting som ret hurtigt bliver deprecated(forældet), og der ved elliminere man også sikkerheds problemer. Det kan man gører hos Linux fordi at Linux ikke har helt det samme niveu af applikationer som Windows har, gamle, uddaterede applikationer vel at mærke.

Problemet er faktisk ikke så meget Microsoft, som det er den globale IT parke der, for en ret stor del sjovt nok stadigvæk kører med software som er 10-15 år gammelt og for længst skulle ha' været skiftet ud så det passer til moderne teknologi. Der sker ikke fordi der er ren udgift, og meget dyr.

Hvis man som hjemme bruger ellers sørger for at sin computer, antivirus er opdateret heletiden og tænker sig om når man arbejder med IT, så vil man næsten aldrig få problemer. Der er efterhånden 12 år siden at jeg sidst har haft virus af nogen art.

Til Per:

Jeg har brugt Vista siden beta 1 og selv er jeg gamel Linux/Unix bruger, fra den tid hvor marritet Win9x/ME Husserede. Dengang svor jeg at jeg aldrig skulle bruge Microsoft ting. I dag? En HELT anden historie!*grin* Vista FUNGER. Jeg har brugt SP 1 til Vista siden december, og jeg kan roligt sige at den gør kun tingene bedre :-) Dem som kun sider og venter bliver glædeligt overrasket. Specielt spille folket som vil nyde godt af SP1.



Viser bare at Mirosoft godt kan se at Firefox truer, når de pludselig begynder at komme med udgivelser så hurtigt



Til Martin Th. Sonne:
Hvad har din besked med noget som helst af det jeg skrev at gøre? :)



Viser bare at Mirosoft godt kan se at Firefox truer, når de pludselig begynder at komme med udgivelser så hurtigt


Ja, noget kunne godt tyde på det. Det som var problemet tidligere, nemlig mangelene konkurence, findes jo slet ikke i dag hvor der er mange browser alternativer til Explorer.



Til Per:

Intet direkte, bare en side kommentar ;-) :-P



Martin , det der SP1 til vista, er det kun en BETA version eller kan man gå på deres hjemmeside nu og hente den fulde SP1 version ?



Hej tohkkh,

Vista SP1 er lige på trapperne, og vil være til fri download engang i Marts måned, formoder jeg, dog vil SP1 til Vista DK versionen først være til download i April.

Det som jeg har brugt de sidste par måneder er SP1 Beta, og den eneste store foreskel er at SP1 Beta ikke indeholder ting som er udviklet med henblink på Server 2008, som også er lige på trapperne.



t