Silverlight 2.0 - nu også med tegnefilm

Tags:    it-nyheder

Den kommende udgave af Microsofts klient-teknologi Silverlight kan byde på animationer og ny grafik-motor.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1992



Jeg har endnu ikke støt på noget som gør reelt brug af Silverlight, men jeg kan godt forestille mig en sittuation hvor man kan benytte Silverlight/DirectX til web under f.eks ASP.NET.

Se det kunne være fedt.



Spörgsmålet er, om tiden er moden til at release en 2.0, når 1'eren ikke engang er begyndt at blive brugt endnu... Det stinker af versionerings-fusk.



Nej, jeg tror såmænd nok at versioneringen er reel nok, men hvorfor bruge tid of kræfter på at lancere en version 2 når version 1 langt-langt fra er slået igennem???



Jeg kan sagtens se et eksistensgrundlag for denne version, også selvom 1'eren ikke rigtigt er slået igennem. 1'eren var mere et proof of concept end noget andet, et eksperiment og bevis overfor offentligheden på, at det ikke kun er Macromedia(Adobe) der kan lave sådanne fiksfakserier. Denne version ser ud til at have tilsträkkeligt med nyskabelser til, at den reelt har nogle fordele, snarere end blot at väre en klon af Flash.

Ikke desto mindre synes jeg versioneringen er plat. Det der för var Silverlight 1 skulle have väret Silverlight 1 alpha/beta/rc, og så skulle dette väre Silverlight 1.



Jeg kan godt følge dig Per, men omvendt, hvis 1'eren virkede, så synes jeg det er i orden at release den, så folk ikke skal overveje om de vil installere alpha stuff eller ej. Det vil også gøre det lettere for dem at få nyere versioner ud. Man kan ikke have det hele med fra version 1 :)

Mvh.

Kasper (TSW)



De kunne jo også helt bortskaffe visuelt versions numering og bare lade silverlight autoupdatere. Hvor mange end users er i det hele taget intereseret i versions numre så længe skidtet virker.
Og man skal da i hvertfald ikke version numerer afhængig af udbredelsen af programmet.



Som udvikler, ja, så kan versionering være godt. Som End-User, nej, det er det rent talgymnastik.




Indlæg senest redigeret d. 29.02.2008 21:21 af Bruger #11375
t