Danske virksomheder bygger på Web 2.0

Tags:    it-nyheder

Selv om danskerne er bagud i forlhold til de amerikanske fætre er vi langt foran svenskerne i brugen af Web 2.0.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2006



Baah Web 2.0 Web 3.0 det hele kører i ring. Nu er vi snart ved Web 3.0 og Web 4.0 er godt på vej også, en stor del af det er konsulent jargon som kan sælge, andet er det ikke.



Jeg kan virkelig-virkelig din holding til denne "Web-mania".

De er simpelhen så hypede med det at man et eller andet sted godt kan frygte for at der lige pludselig står en sælger ude foran ens hoved dør og holder et skilt op hvor på der står "Skift til Web2.0 NU - Du bliver helt sikkert overrasket!"


Der er sq gået Pop i Webbet.



Det mest morsomme er når jeg hører konsulenter (nogle bedre end andre selvfølgelig, har også selv arbejdet som konsulent) sætte lighedstegn mellem AJAX og Web 2.0. Og jeg så spørger om manikke kan lave Web 2.0 uden Ajax, hvortil de så svarer noget i stil med at "Ajax er lavet til Web 2.0, så derfor giver det ene det andet"...

Jeg brækker mig over udtrykkene Web 2.0, Web 3.0 osv





Ajax, det er sq da nogen man gør rent med. j/k

Nej, kan kun give dig ret, og jeg har det efterhånden på samme måde med en lang række ting inden for IT verden, som idag minder mere om en "pop-sang" end om noget som virkelig er til gavn og glæde for udviklingen af ordenligt software og software tilbehør.

Man får kraftigt den fornemmelse at den drejer sig mere om at sælge noget som sådan set er ligegyldigt.

Måske også derfor siger AJAX mig ikke noget specielt.



Indlæg senest redigeret d. 05.03.2008 22:47 af Bruger #11375
t