Datalogi på vej mod undergang i gymnasiet

Tags:    it-nyheder

De seneste år har budt på stadig nedgang i antallet af unge, der vælger datalogi i gymnasiet.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2007



Nederen. Der bliver ikke engang tilbudt datalogi på mit gymnasium. Super nederen



Det hænger nok sammen med at datalogi er et meget meget "tørt" fag, og at samlet set så er det ikke trendigt at sidde foran f.eks en computer som arbejde.

At selv et fag som dans, som aldrig har sagt mig en tødel, er mere populært siger jo ligefrem alt om niveuet for datalogi.

Det er igen tvivl om at den danske IT branche må på banen som sælge sig selv bedre til ungdommen. Jeg kan da bare se på min egen baggrund. Det var da først da jeg læste til Elektriker og valge Netværk, alarme, telekommunikation med mere at jeg fik for alvor øjnene op for IT verdenen ud over små programmering i C++, database og hvad min far ellers har lært mig omkring emnet.

IT-Undervisning var jo ikke ligefrem noget som der var mest af, og jeg tror et eller andet sted også at der er der man skal ha fat i ungdommen i dag.

Det er trist.



Datalogi på gymnasiet er for tørt og abstrakt for ikke nørder og niveauet er alt for lavt for nørder.

No wonder faget er i problemer.



Datalogi på gymnasiet er for tørt og abstrakt for ikke nørder og niveauet er alt for lavt for nørder.

No wonder faget er i problemer.

Det er lige gået op for mig, hvor meget jeg hader ordet nørd.. Det er verdens dårligste ord:(



Jeg plejer at kalde "nørder" for IT-kyndige. Faktisk så kan man jo sige at alle er "nørder" plot for hvært deres område.



Kan godt lide ordet nørd.. Umiddelbart forbinder jeg det bare med én, som går meget op i noget. Nogle vælger så bare at ligge en negativ tone på det, hvilket selvfølgeligt ikke er så godt.

Jeg havde IT i gymnasiet (måske det samme som Datalogi), og det var hellerik vildt lærerigt, men hva fan'n det 13 tal pryder mit eksamensbevis :P



Nørd har to betydninger:
- En der er super god til et eller andet.
- Super negativ. Fx en som er socialt retarderet, eller er dårlig til noget.

Ligesom blondine = lyst hår eller blondine = dum.

Men et eller andet sted bunder det vel i at jeg lægger for meget vægt på hvad andre tænker om mig...




Jeg bruger ordet om folk der går meget op i deres felt. Dermed ikke udelukket de også går op i andet.



t