Bill Gates færdig som verdens rigeste

Tags:    it-nyheder

En nær ven af it-milliardæren har overtaget posten som verdens rigeste på Forbes årlige opgørelse. Men Gates er ikke just bragt til tiggerstaven.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2016



Det er jo "skrækkeligt"! Manden har _kun_ 350 millarder danske kroner!

Doner penge via Pay Pal nu! :lol:




Hvorfor har jeg brug for at vide det her?



for ca. 5 mdr siden var det Carlos Slim, som var verdens rigeste mand, så tror lige man skal tage det der med et gran salt..

http://politiken.dk/udland/article338671.ece



Felix, der er absolut ingen der tvinger dig til at læse nyheden - det styrer du heldigvis helt selv :). Om det er relevant for lige netop dig kan ikke være vor andres problem.

Mvh.

Kasper (TSW)



Det var jo netop pointen. Det er ikke relevant for nogen.



Det var jo netop pointen. Det er ikke relevant for nogen.


og hvordan ved du det? :S



Felix, det var nu ganske relevant for mig, og jeg forestiller mig at jeg ikke er den eneste. Drop nu tanken om at du ved hvad der interesserer samtlige af sitets brugere, det er simpelthen for uintelligent :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Ok jeg er uintelligent, men tilsyneladende er der visse personer her som ikke kan læse.

Jeg talte ikke om interesser, men om behov. Du får ikke mig til at tro på at du har behov for at vide hvorvidt Bill Gates er verdens rigeste eller ej og hvad forskel gør det iøvrigt om man er verdens rigeste eller verdens 3. rigeste?

Yder mere vil jeg også mene at der er personer herinde som i den grad bør lære at se hvilke kommentarer der er skrevet i dybbeste alvor, hvilke der er skrevet i sjov, ligegyldighed, kedsomhed, etc.

At svine folk til bare fordi at de kommer med en kommentar som ikke har relevans for nogen er for ånsvagt. Lige som der ikke er nogen der tvinger mig til at læse denne nyhed eller kommentere den er der heller ikke nogen der er tvunget til at kommentere min evt. kommentar.

jeg skrev:
1. "Hvorfor har jeg brug for at vide det der?"

Dette er egentlig et ganske relevant spørgsmål. Der er mennesker i det danske land der som det første når de står op om morgenen tænder for tv2 news og sidder og glor på det indtil de går i seng. Og sandsynligheden for at der er bare én nyhed som har relevans for den person er bemærkelsesværdig lille. Det er et faktum. Dermed ikke sagt at man ikke kan interessere sig, selvfølgelig kan man det, jeg mener bare at vi bliver bombaderet med nyheder konstant og at vigtigheden af disse falder og falder. Læg fx. mærke til at tv avisen ikke er hverken længere eller kortere afhængig om der rent faktisk er nogle nyheder at berette om.

2. "Det var jo netop pointen. Det er ikke relevant for nogen."

Vil jeg mene er forklaret i ovenstående.


Til slut vil jeg bare sige at hvis man er uenig skal man naturligvis tage diskusionen op, men lad dog for helvede være med at fornærme folk bare fordi du ikke bryder dig om dem eller ikke er helt enige med dem.



Indlæg senest redigeret d. 10.03.2008 23:22 af Bruger #4414
Felix, når du gør dig til dommer over hvad der interesserer folk, må du forvente en hård medfart. Det kan ikke være rigtigt at du skal bestemme hvad der er relevant for mig, for Kasper, for Johan Nielsen eller Foobar Foobarson.

Hvor mange af de nyheder du læser alle mulige andre steder, har du et direkte behov for at læse? Hvor mange af de ting du foretager dig på internettet har du et behov for at foretage dig?

Ikke ret mange, gætter jeg på, for sådan har jeg det i hvert fald. Spørgsmålet er derfor om interesse og ikke om behov. Jeg har ikke behov for at vide at en inder har opfundet en metode til at lagre og opsamle digitale data på op til 4gb på et stykke papir - men derfor er det da ganske interessant alligevel.

Du postulerer meget vovet, at du ved hvad hele resten af udvikleren.dk synes er interessant at læse en nyhed om. Kasper beder dig om at lade være, endda pænt, og så flipper du fuldstændigt skråt.

Det er ikke kun uintelligent, det er også barnligt. Kom tilbage på hesten, opfør dig som en voksen mand, og læs de nyheder der interesserer netop dig, og lad andre læse de nyheder de finder interessante. Der er ingen der tvinger dig til at klikke på "læs nyheden" hvis du ikke synes den interesserer dig.



t