Mappe Lukker

Tags:    c#

Hej!

Jeg vil gerne prøve at lave mit ordenlige første program uden en tutorial. Syntes selv jeg klar. Okay her kommer in idé og det skal siges vis i mener det alt for svært må i gerne komme med en lidt bedre idé. OK her kommer min idé:

Vil gerne prøve at lave et program man kan installer på en mappe så når man trykker på mappen spørg mit program om et password. Men jeg ved ike hvordan jeg skal få forbindelse til mappen. og jeg ved heller ikk hvordan man laver sådan at man skal skrive et spørgsmål om noget man selv skriver og så et svar vis man glemmer det? Og hvordan mit program husker på mit password og giver adgang til at se mappen

Måske ikke lige det oplagte start program? :)

Hej Wasd,

Jeg tror at den programide benytter lovlig mange features som skal findes i rigtig mange include filer...

Med venlig hilsen
Ieet

huu.. OK men hvad syntes i så er et godt start program?

Hej Wasd,

Start med at kigge på hvad du kan finde ud af at lave, og så kombiner det til noget nyttigt som du derefter udvider på med nyt.

Med venlig hilsen
Ieet

Hmmm.. BTW:
Jeg programmerer i C++, men jeg tror også at i C# er der WM_ beskeder. De er sikkert en der giver besked når en mappe åbnes... Ellers kunne du jo lave en logger på explorer.exe...

Vis det er så svært at lave en mappe lukker hvad syntes i så jeg skal lave? Helsst noget med nogle tutorials til det jeg skal bruge for at lave det :P

t