Strengere straffe til pirater

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Erhvervsminister Bendt Bendtsen vil hæve strafferammen for at producere kopier uden tilladelse fra ét til seks års fængsel. Til gengæld går køberne fri.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2036



Jeg synes, ligesom Nørden, også at det er skægt at rigtigt mange mennesker overser to meget vigtige pointer når de råber op om at vi giver alt for få års fængsel for stort set alt her i Danmark: Det er dyrt for samfundet at have folk siddende i fængsel, og det er vist meget få mennesker der bliver bedre af det - den modsatte effekt ses vist desværre langt oftere.

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg synes, ligesom Nørden, også at det er skægt at rigtigt mange mennesker overser to meget vigtige pointer når de råber op om at vi giver alt for få års fængsel for stort set alt her i Danmark: Det er dyrt for samfundet at have folk siddende i fængsel, og det er vist meget få mennesker der bliver bedre af det - den modsatte effekt ses vist desværre langt oftere.


Selvfølgelig koster det penge at have folk i fængsel, men derved igen hæfter jeg med at sige som software udvikler, vil jeg hellere have en pædofil sidder lidt længere i fængsel i stedet for piraten.



Martin: Du får det til at lyde som om at vi kun har en hvis mængde straffe vi kan fordele ud over de forskellige kriminelle typer. Dette er jo ikke tilfældet.

Personligt syntes jeg man kan indelle kriminelle i grupper (hvis man er lidt grov): phygisk syge, og ikke sygisk syge. Pædofile, mordere med mere må vært et socialt eller phygisk siden at de kan finde på at gøre det. For normale mennesker ville ens moral, samvittighed og fornuft vel for længst have stoppet en. Pædofile syntes jeg derfor skal have brug for hjælp. De skal ikke bare i normalt fængsel. De må da samles, og modtage hjælp, og en vært fald mere skræddersyget straf.

En piratkopier syntes jeg personligt er i en helv anden gruppe, og derfor syntes jeg slet ikke at de to typer kriminelles stram kan sammenlignes.

Men igen. Fængsel har aldrig hjulpet på noget.



Martin: Du får det til at lyde som om at vi kun har en hvis mængde straffe vi kan fordele ud over de forskellige kriminelle typer. Dette er jo ikke tilfældet.

Personligt syntes jeg man kan indelle kriminelle i grupper (hvis man er lidt grov): phygisk syge, og ikke sygisk syge. Pædofile, mordere med mere må vært et socialt eller phygisk siden at de kan finde på at gøre det. For normale mennesker ville ens moral, samvittighed og fornuft vel for længst have stoppet en. Pædofile syntes jeg derfor skal have brug for hjælp. De skal ikke bare i normalt fængsel. De må da samles, og modtage hjælp, og en vært fald mere skræddersyget straf.

En piratkopier syntes jeg personligt er i en helv anden gruppe, og derfor syntes jeg slet ikke at de to typer kriminelles stram kan sammenlignes.

Men igen. Fængsel har aldrig hjulpet på noget.


Selvfølgelig kan det ikke sammenlignes, men pengene der skal bruges er så vidt jeg ved budgeteret, og derfor er der en hvis potion penge, og dem synes jeg man skulle bruge på fornuftigvis, som de også gør.



Hmm okay. Syntes person ikke at pengende er et problem. Tvært imod. Vi bruger så få penge, at folk som egentlig skulle indlægges også bare ryger i fængsel da det er billigere.



Pengene er et stort problem i det offentlige, især i tider med skattelettelser i hoved og røv.

Derudover har jeg heller aldrig været den store fortaler for fængsler - at fængsle folk er først og fremmest hævn, og hvor jeg er enig i at folk der gør vores andres liv usikkert, fysisk, økonomisk eller psykisk, med overlæg ikke bare skal have lov at rende frit omkring, så er der også en hul, middelalderlig klang i brugen af fængsler i et moderne samfund.



<< < 12 > >>
t