Acid3 sender browsere til tælling

Tags:    it-nyheder

Web Standards Projects seneste browser-test knækker samtlige browsere på markedet.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2038



Sig mig lige engang, hvad sker der for safari? Jeg har aldrig haft andet end problemer med den browser og nu ligger den pludselig i top med 75/93%???

Det er naturligvis en god ting, men jeg kunne nu alligevel godt tænke mig nogle detaljer vedrørende den test for jeg har faenme svært ved at tro det. Det glæder mig til gængæld at se a "perfekte firefox" "kun" har fået 52/71% så kan det nok være at folk kan lære at FF også har sig at slås med. Til gengæld undrer det mig at IE ligger helt i bund med kun 14/18%, ja jeg ved da godt at IE ikke rigtig har fundet det besværet værd at overholde standarderne, men jeg synes nu alligevel at IE 7.0 fungerer ganske udemærket og dog har den kun fået 12%???

Som jeg sagde tidligere så har jeg mine tvivl om relevansen af den test.



Den test er *meget* relevant, og den viser tydeligt at der er nogle browserfolk der har lænet sig for meget tilbage i sædet.

Hvis du læser nogle af de kommentarer der er kommet til nyheden på Version2, vil du få nogle henvisninger til billedlig dokumentation og yderligere forklaring på hvad den tester for og hvordan. Tro mig når jeg siger, at den er god nok.



Dog skal man lige huske på at Acid3 i den grad også fokuserer på Javascript/AJAX, hvor ACID2 mest fokuserer på HTML/CSS. Så det er nu ikke så meget HTML-rendering der er dårlige i nogle af dem - det er mere JS.



Det bliver meget spændene at se hvordan IE8 kommer til at tage sig ud efter at Microsoft har annonceret at deres nyeste skud på stammen vil være MEGET striks med standarderne. Faktisk så striks at mange tidligere applikationer er i fare for at "bryde ned" HTML messigt fordi at de er lavet til tidligere slækken på standarderne.
IE 8 skulle være specielt "designet" til(manges hovedpine) web2/3 og AJAX(Som jeg ikke kan se meningen med endnu!)

Mange browser folk har så sandelig lænet sig tilbage på det seneste, og der er et problem.





Ok så javascript er det store problem her...
Og hvor kan jeg finde strikse standarder for ajax/javascript?

Well, jeg ser ingen grund til at diskutere det yderligere, jeg har hovedpine.



t