Photoshop med 64 bit - men kun til Windows

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Den næste udgave af Photoshop vil udnytte 64 bit-arkitektur. Det vil give billedhajerne mulighed for at anvende mere end fire gigabyte hukommelse. Men Mac-brugerne kommer til at vente.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2066



Felix, hvis du påstår at det er "a piece of cake" at skabe og vedligeholde et stykke software der kører på flere forskellige platforme, så er jeg bange for at du udtaler dig om noget du ikke har en hujende fis forstand på. Det er bestemt ikke umuligt, men det er altså ikke det samme som at sige at de ikke behøver at anstrenge sig for at gøre det!

"Konkurrence forvridende"? Jamen så skal vi da straks have EU på banen og uddele bøder til alle de firmaer der tillader sig selv at vælge hvilke(n) platform(e) de ønsker at understøtte! "Provokerende"? Så er du derude hvor det ikke er værd at diskutere længere :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Altså, lige i det her tilfælde er det jo ganske interessant, da Photoshop altid har været uhyre godt med på Mac platformen. Jeg tror endda i flere tilfælde at Mac brugere har været BEDRE stillet med Photoshop, da man altid har betragtet Mac som en platform for de kreative (det kan man jo så være uenig i eller ej). At Adobe ikke skulle prioritere Mac platformen er derfor en omgang vrøvl, der desværre beviser at du ikke har sat dig godt nok ind i tingene.

På trods af a min kommentar er skrevet i en tråd omhandlende Adobe Photoshop, er det ikke rimeligt at antage at min kommentar henvente sig specifikt til Adobes produkter, eller blot Photoshop. Det var tydeligvis en generel bemærkning omhandlende det faktum at windows får for meget opmærksomhed fra software producenternes side.

Jeg er udemærket klar over at Adobe har være gode venner med mac i rigtig lang tid, og det gælder ikke kun photoshop, men også andet af deres uhyre gode software. Jeg er i midlertid ikke mac bruger og snart er jeg heller ikke windows bruger. Jeg går over til linux så snart jeg for købt mig en ny bærbar og hvor meget software bliver der produceret til linux fra Adobes side? Det er så her at jeg mulighvis tager fejl, men mit gæt er absolut intet.

Du tager fejl. Adobe AIR, og Flex, er udgivet til Linux. Adobe Flashplayer er også i en Linuxversion. Det er et beskedent udvalg i forhold til Mac og Windows, men det viser dog at Linuxbrugere ikke er helt glemt.

Og flest bruger nu engang Windows fordi systemet er lange mere bruger venligt OG, ikke at glemme, også mest kendt. Det kan man ikke lave om på.

Du træder ud på et følsomt, usikkert område. Brugervenlighed er en subjektiv iagtagelse. Windows er muligvis mere konsistent med sit interface et par steder, og har muligvis nogle begyndervenligheds-faktore hist og her - men at sige at det er "langt mere brugervenligt" er en overdrivelse - i hvert fald, hvis vi tager og sammenligner med en professionelt udformet Desktop distribution, som for eksempel Mandriva.

At Windows er brugt af de fleste, og er mere kendt, er korrekt. Men det er ikke et statisk faktum. Holdninger kan rykkes, og praktiske problemer kan løses. De eventuelle mangler Linux på desktoppen kan have, kan gøres op for, og problemet med at folk ikke kender til det, er et enkelt spørgsmål om marketing. Så jo, det kan der sagtens laves om på. Og hver dag rykker vi os tættere på det. Udbredelsen af Linux er stadigt stødt stigende.



Indlæg senest redigeret d. 05.04.2008 13:16 af Bruger #8223
<< < 12 > >>
t