Photoshop med 64 bit - men kun til Windows

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Den næste udgave af Photoshop vil udnytte 64 bit-arkitektur. Det vil give billedhajerne mulighed for at anvende mere end fire gigabyte hukommelse. Men Mac-brugerne kommer til at vente.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2066



Windows windows windows...
Jeg behøver vist ikke at sige mere...



Det undrer mig da egentligt. Siden PhotoShop bliver laver til Mac, og derefter bliver ported til Windows.



Felix, nøh, ikke med mindre du kunne tænke dig at komme med en _interessant_ kommentar :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Interessant kommentar? Hvad interessant er der ved at de firmaer der laver det populære software altid prioriterer windows først og ofte slet ikke prioritere noget somhelt andet?



Altså, lige i det her tilfælde er det jo ganske interessant, da Photoshop altid har været uhyre godt med på Mac platformen. Jeg tror endda i flere tilfælde at Mac brugere har været BEDRE stillet med Photoshop, da man altid har betragtet Mac som en platform for de kreative (det kan man jo så være uenig i eller ej). At Adobe ikke skulle prioritere Mac platformen er derfor en omgang vrøvl, der desværre beviser at du ikke har sat dig godt nok ind i tingene.

Men nu var det jo det interessante i DIN kommentar jeg valgte at kommentere :). Du skrev at du ikke behøvede at sige mere, og jeg gav dig ret, under den forudsætning at du intet ønske havde om at tilføre debatten noget spændende. Nogen ville så sige at man måske ikke burde kaste sig ud i en debat hvor man intet interessant havde at sige, men sådan er der så meget :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Altså, lige i det her tilfælde er det jo ganske interessant, da Photoshop altid har været uhyre godt med på Mac platformen. Jeg tror endda i flere tilfælde at Mac brugere har været BEDRE stillet med Photoshop, da man altid har betragtet Mac som en platform for de kreative (det kan man jo så være uenig i eller ej). At Adobe ikke skulle prioritere Mac platformen er derfor en omgang vrøvl, der desværre beviser at du ikke har sat dig godt nok ind i tingene.

På trods af a min kommentar er skrevet i en tråd omhandlende Adobe Photoshop, er det ikke rimeligt at antage at min kommentar henvente sig specifikt til Adobes produkter, eller blot Photoshop. Det var tydeligvis en generel bemærkning omhandlende det faktum at windows får for meget opmærksomhed fra software producenternes side.

Jeg er udemærket klar over at Adobe har være gode venner med mac i rigtig lang tid, og det gælder ikke kun photoshop, men også andet af deres uhyre gode software. Jeg er i midlertid ikke mac bruger og snart er jeg heller ikke windows bruger. Jeg går over til linux så snart jeg for købt mig en ny bærbar og hvor meget software bliver der produceret til linux fra Adobes side? Det er så her at jeg mulighvis tager fejl, men mit gæt er absolut intet.



Indlæg senest redigeret d. 04.04.2008 14:43 af Bruger #4414
Felix du snakker om "kendt" software fra de "kendte" softwareproducenter. Jeg tror grunden til at du mener at de firmaer er "kendte" er fordi du indtil nu har været Windows user. Der er andre firmaer der er "kendte" på andre platforme. Så at sige at de kendte kun bruger Windows er da forkert. De er jo kun kendte af dem der bruger det jo.



Interessant kommentar? Hvad interessant er der ved at de firmaer der laver det populære software altid prioriterer windows først og ofte slet ikke prioritere noget somhelt andet?


Fordi flest bruger Windows, det er noget de kender, har tilid til, fordi der faktisk er MANGE som synes at Windows er er fantastisk godt system, hvor man kan "alt". Alt andet end lige, hvis man f.eks vil spille spil, så kan man ikke bruge Mac(kan man så godt aligevel til enekelte spil som WoW), Linux, eller ligende. En Computer idag er et multimedie værktøj som skal kunne alt, uden begrænsninger. Pc'en i dag, i forhold til tidligere, er kraftful nok til at klare dette.

Omrking Photoshop, så overrasker mig ikke spor. Hvis man tager OS-religionen ud af ligning, og ser praktik på tingene; hvis du havde en virksomhed som lever af at lave software, så laver du selvfølgelig software til de(t) Operativ system som flest nu engang har og bruger. Og flest bruger nu engang Windows fordi systemet er lange mere bruger venligt OG, ikke at glemme, også mest kendt. Det kan man ikke lave om på.

At Mac folket må vente forstår jeg sådan set også godt. Mac er ligesom B&O -Radio TV : Lækkert design, udført ned til minste detalje, men så heller ikke mere. Flere ville nok bruge Mac hvis ikke lige det var fordi at Mac er redsomt dyrt i indkøb. Mac slog sig i tidernes morgen op på grafik, efter som en Mac dengang var stærkere end en PC. Sådan er det bare ikke idag. PC'en idag er super stærk og kan klare meget mere end en Mac kan, også koster en kraftig PC også mindre - det skal man ikke lige glemme. Photoshop er dyr nok i sigselv!

Og omkring skift til Linux. Jeg må sige at jeg kan virkelig ikke se en go begrundelse for at bruge Linux til andet end server brug. Det kan jeg virkelig ikke. Det hænger nok også sammen med at jeg ser en computer - Desktop, Laptop, Workstation - som en en multimedie ting. At vælge noget andet er fair nok, absolut, men jeg kan stadigvæk bare ikke en incitamentet til at skifte hvis man gerne vil kunne bruge sin computer bredt.



Indlæg senest redigeret d. 04.04.2008 23:41 af Bruger #11375
Øv dobbelt post




Indlæg senest redigeret d. 04.04.2008 23:41 af Bruger #11375
@martin
Jeg er helt enig med dig så længe vi snakker XP, men vista er, og jeg kan ikke gentage det mange gange nok, noget <BLEEP!>, så jeg har ganske enkelt taget beslutningen at gå over til Ubuntu. Egentlig er jeg Debian fan, men Debian kan i den grad skabe problemer for de uerfarne (det vil sige mig), så derfor er valget faldet på Ubuntu. Hvis det skulle vise sig at Ubuntu ikke ar tilfredsstillende er jeg godt nok kommet ud i noget være rod. JEg kan naturligvis stadig køre XP, men jeg vil også gerne køre 64 bit. Jeg ved godt at der er en 64 bit version af XP, men ærlig talt så har jeg ikke tillid til den da der formentlig ikke er særlig mange der bruger den.

Nuvel, det var også et side spor. Pointen var i bund og grund at software producenter kan, uden at anstrenge sig alt formeger, porte deres aplikationer til både mac og linux, men alligevel vælger de ikke at gøre det. Jeg mener at det er konkurence forvridende og provokerende.



<< < 12 > >>
t