AMD fyrer 1.600

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Skuffende salg får chipproducenten til at varsle fyringer af hver tiende ansatte.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2083



Naturligvis Per - jeg siger blot at det er en sandhed med modifikationer at påstå at det er helt problemløst at have monopol :P

Mvh.

Kasper (TSW)



klart nok. Derudover er der også den ulempe, at der ikke rigtigt er nogen konkurrenter der er store nok til at de har idéer man kan stjäle :P



Microsofts monopol status har da absolut intet med EU's bødekasse at gøre. Det er da fordi at Microsoft gang på gang overskrider love og regler som EU har vedtaget for at åbne op for så mange arbejdspladser som overhovedet muligt. Det er regler som Microsoft åbenbart ikke er vant til men det er da ikke fordi at de har monopol status at EU giver dem bøder - så vidt jeg er underrettet. Jeg kan ikke se hvordan de to ting skulle hænge sammen.



Søren, du tror ikke at det er fordi at EU mener at MS har noget der minder om monopol, at de kommer efter dem for at bundle en medieafspiller og en browser med deres OS? Mig bekendt gør Apple vel noget i samme stil, uden at EU opkræver milliard efter milliard af dem? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Ok, så nu skal vi så til at definere monopol...
Så længe der sidder en eller anden programmør og laver sit eget OS som en hobby, vil microsoft ikke have monopol og så længe at der bliver producerede logiske gates af andre end Intel, vil de heller ikke have monopol.

Hvor går grænsen?



Jeg har forstået det således at Microsoft (eller for den sags skyld andre software udviklere) ikke må integrere et stykke konkurence dygtig software i et operative styresystem fordi brugeren dermed ikke kan fravælge den på gældende software. Det vil dermed være konkurrence forvridende for tredje-parts udviklere der ønsker at konkurrere med lignende software fordi at brugeren vil være tilbøjelig kun at benytte den medfølgende og "indbygget" software og vil derfor ikke være interesseret i at kigge efter alternativer. Det vil dermed forøge risikoen for at tredje-parts selskaber må dreje nøglen om og det vil dermed resultere i færre arbejdspladser. Jeg er ikke Mac bruger og jeg ved heller ikke meget om Apple så jeg kan ikke kommentere, hvad Apple gør er korrekt eller ej. :) Men som jeg har forstået det, har det altså ikke noget at gøre om et et firma har monopol status eller ej. Om EU mellem kortene prøver at fortælle Microsoft at de ikke kan lide deres monopol status ved jeg ikke noget om. Jeg kunne dog dårligt forestille mig det.



Selvom der eventuelt var mange "problemer" ved at et firma har monopol status fordi EU finder det underholdende at stikke en kæp i hjulet på dem tvivler jeg nu på at det vil afskrække Intel i at opnå det. :)



Desuden mener jeg det er AMD der i gennem tiden er blevet mest udskældt for at havde lange fingre når det gælder om at stjæle idéer fra konkurrenten :) Jeg tror godt Intel selv kan finde ud af at stå på egne ben. Det gik jo helt fint før AMD kom frem :)



Indlæg senest redigeret d. 10.04.2008 16:33 af Bruger #1474
Anyway, lad os nu se. Skulle AMD være nødsaget til at dreje nøglen om kommer det til at tage meget lang tid før det sker.



Det tror jeg du har fuldstændigt ret i :)



<< < 12 > >>
t