AMD fyrer 1.600

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Skuffende salg får chipproducenten til at varsle fyringer af hver tiende ansatte.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2083



Det kan vel egentlig ikke komme bag på nogen. Core 2 er et mesterværk og på GPU området er Intel også begyndt at gøre en insats.

Der har været mange diskutioner om hvorvidt AMD vil klare den eller ej, og den generelle holdning har været at det går slag i slag og at Intel fører det ene år og AMD det andet. Jeg har dog aldrig været enig i dette.

Set i lyset af denne nyhed mener jeg nok at AMD skal til at tage sig sammen hvis de skal overleve i det lange løb.



Det er da ikke mere end et års tid siden, at nyheden handlede om at Intel var igang med en masse fyringer.. Jeg tror man skal tage det her med et gran salt. Det går op og ned i business :) Naturligvis rigtig, rigtig nederen for alle dem der nu bliver arbejdsløse.



Men at fyre 10 % af alle medarbejdere er fanme mange. Selv har jeg en AMD, som har et par år på bagen. Den har varmeproblemer, og efter hvad jeg ved, er det et generelt problem som AMD først nu er ved at indhente, så også der har Intel været foran.

Men det er altså ikke så godt for markeds konkurrencen hvis AMD mister for stor markedsandel. Men mon dog



Det som i sommeren 2007 startede som en finans krise er nu blevet meget mere end "blot" at være begrænset til bolig, bil og låne markedet.

Når folk ikke har penge og heller ikke vil låne så ender man op med sådan noget som dette her. Ikke fordi AMD er direkte involveret i finans krisen, men fordi folk ikke har nogen penge at købe for og ej heller råd til at låne sig til en ny computer.

Jeg er selv en aktie kindig person, og man har kun lige set toppen af isbjerget. Det kommer til at blive være, ikke blot for AMD men også for software siden.

At man fyre 1600 - 10% - er ikke specielt mange. Det er jo stadigvæk mange ansatte tilbage. I krise tider som det er tale om lige nu omstrukturer firmarene sig og tilpasser sig markedet så tingene passer og så der fortsat tjenes penge.




Indlæg senest redigeret d. 09.04.2008 00:26 af Bruger #11375
Man skal også lige tænke på at Intel kan komme ud for en del problemer hvis de får monopol på markedet, hvis AMD går neden om og hjem. Derfor vil Intel nok gerne på et tidspunkt kaste nogle penge ind i AMD for at holde dem kørende.



Niklas Hansen>> Hvilke problemer tænker du på??????



Ja det vil jeg også gerne vide.



Hehe ja... Der er jo ingen problemer ved at have monopol på et marked... :P



Årh, det tror jeg nu nok at Microsoft, med deres konstante strøm af penge direkte ned i EU's bødekasser, har et lidt andet syn på :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg tror, Microsofts ökonomi har bedre af at betale skat til EU, end den ville have af at miste cirka halvdelen af markedsandelene til fx Apple.



<< < 12 > >>
t