Danskere laver verdens billigste bærbare

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Den danske producent af bærbare computere Zepto har netop lanceret, hvad de selv kalder for verdens billigste, "ægte" bærbare computer, der tilmed kan køre Linux.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2100



Kan den køre Vista? Argh okay, det tror jeg nu ikke jeg vil anbefagle. Men det lyder klart som at Zepto har lavet en fornuftig computer. Man skal altså have et cd-drev i en computer. Ellers er den altså ikke meget værd. Den der 1 gb hukkommelse er det ram? Hvad med harddisken, hvad er den på?

De burde også lave en version som er ram baseret. Så ville de efter min smag virkelig ramme godt.



Kan den køre Vista? Argh okay, det tror jeg nu ikke jeg vil anbefagle. Men det lyder klart som at Zepto har lavet en fornuftig computer. Man skal altså have et cd-drev i en computer. Ellers er den altså ikke meget værd. Den der 1 gb hukkommelse er det ram? Hvad med harddisken, hvad er den på?

De burde også lave en version som er ram baseret. Så ville de efter min smag virkelig ramme godt.


"Zepto har døbt maskinen Titan, og den har en harddisk på 80 gigabyte, og der er 1 gigabyte hukommelse"

Stod der på siden.




Indlæg senest redigeret d. 15.04.2008 15:23 af Bruger #13205
I dag skal man bare have en core 2 CPU ellers er det bare ikke det værd, men but en core 2 i og evt. en gb ekstra ram. Den vil stadig være billig, men markant mere atraktiv.



Felix, sådan har man alle dage tænkt i computer verdenen, men flere og flere firmaer opdager at man KAN sælge maskiner der ikke kan køre Crysis i fuld opløsning med alle detaljer slået til, så længe prisen er ekstra fornuftig. Endnu engang synes jeg at du udtaler dig som om at dine behov gør sig gældende for et helt land, og det er jo altså utroligt sjældent tilfældet :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Er man igang med et studie og man IKKE er interesseret i at spille, så vil jeg da mene, at det er et meget godt køb. Når man ikke skal spille, så er der efter min mening ikke nødvendigt med en dual core cpu. Min AMD Athlon 2800+ Barton ville sagtens kunne løfte skole arbejde og lidt mindre krævende opgaver, så længe der ikke er tale om spilbrug.



Felix, sådan har man alle dage tænkt i computer verdenen, men flere og flere firmaer opdager at man KAN sælge maskiner der ikke kan køre Crysis i fuld opløsning med alle detaljer slået til, så længe prisen er ekstra fornuftig. Endnu engang synes jeg at du udtaler dig som om at dine behov gør sig gældende for et helt land, og det er jo altså utroligt sjældent tilfældet :)

1.
Hold dog op med den konstante hets mod mig, hvad har jeg nogen sinde gjort dig?

2.
Har du overhovedet undersøgt prisforskellen på Celeron M550 og Core 2 Duo T5500 (eller lavere, kan ikke lige alle modellerne på fingerene)? Selv den Billigste Core 2 hamler let op med Celeron og pris forskellen er ikke ekstrem og angående ram, ja så ved vi jo alle at priserne bare falder og falder. Jeg siger ikke at man skal proppe en core 2 i fordi at man skal kunne game på den, hvis man skulle kunne det så skulle der også et nyt grafikkort til og formentlig andre ting også. Mit estimat er at for ca. 500 kr. mere ville man kunne sælge en markant bedre notebook som også vil kunne holde et stykke tid ud i fremtiden uden at man skal bekymre sig alt for meget om software krav og så kan du jo så tro på det eller lade være.

3.
Jeg kunne aldrig, jeg gentager aldrig, finde på at købe en notebook til den pris, hvad enten den har en celeron eller en core 2 cpu, for jeg ved at der er blevet gået på kompromis nogle steder og det gider jeg ikke at slås med. Så tro ikke at jeg skriver om mine behov.



Indlæg senest redigeret d. 15.04.2008 18:27 af Bruger #4414
Felix. Der er altså ikke nogen hetz mod dig.



Felix, sådan har man alle dage tænkt i computer verdenen, men flere og flere firmaer opdager at man KAN sælge maskiner der ikke kan køre Crysis i fuld opløsning med alle detaljer slået til, så længe prisen er ekstra fornuftig. Endnu engang synes jeg at du udtaler dig som om at dine behov gør sig gældende for et helt land, og det er jo altså utroligt sjældent tilfældet :)

1.
Hold dog op med den konstante hets mod mig, hvad har jeg nogen sinde gjort dig?

Istedet for at anse det som hetz, synes jeg du skal tage kritikken til dig. Du har tilsyneladende et problem med at skelne mellem dine behov, og resten af Danmarks behov. Det kan meget vel være at du som medlem af den danske befolkning er ligeså repræsentativ for nationen som enhver anden - men som enkeltstående person vs. resten af landet, er det Dig < Resten, hver gang. Dette er ikke hetz, hån eller noget andet, det er fakta. Øv dig på at bruge vendinger som "jeg synes" og "jeg har brug for", istedet for den meget bestemte holdning til, at sådan er det, fordi jeg siger det du udtrykker.

2.
Har du overhovedet undersøgt prisforskellen på Celeron M550 og Core 2 Duo T5500 (eller lavere, kan ikke lige alle modellerne på fingerene)? Selv den Billigste Core 2 hamler let op med Celeron og pris forskellen er ikke ekstrem og angående ram, ja så ved vi jo alle at priserne bare falder og falder. Jeg siger ikke at man skal proppe en core 2 i fordi at man skal kunne game på den, hvis man skulle kunne det så skulle der også et nyt grafikkort til og formentlig andre ting også. Mit estimat er at for ca. 500 kr. mere ville man kunne sælge en markant bedre notebook som også vil kunne holde et stykke tid ud i fremtiden uden at man skal bekymre sig alt for meget om software krav og så kan du jo så tro på det eller lade være.

Prisforskellen er måske ikke så stor, men den er der. Hvis folk ikke har behov for noget der koster 50-100 kroner ekstra, så er der ingen grund til at de skal betale 50-100 kroner ekstra.

3.
Jeg kunne aldrig, jeg gentager aldrig, finde på at købe en notebook til den pris, hvad enten den har en celeron eller en core 2 cpu, for jeg ved at der er blevet gået på kompromis nogle steder og det gider jeg ikke at slås med. Så tro ikke at jeg skriver om mine behov.

Det lyder da netop meget som en konklusion af hvad dine behov er. Du konstaterer, hvad du aldrig kunne finde på at købe, og hvorfor du ikke kunne finde på det. Hvorefter du konkluderer at man er fejlagtig når man tror du snakker om dine behov.

Er du sikker på, du ikke kan se Kaspers pointe, når du ser på det fra dén vinkel?



1. Når man som dig vælger at udbasunere sine rimeligt markante holdninger til rigtigt mange ting, så må man forvente at andre mennesker reagerer på det. Det har intet med hetz at gøre. Du har intet gjort mig - jeg tillader mig blot at kommentere på de ting du skriver, fordi jeg rigtigt tit er utroligt uenig med dig.

2. Nej overhovedet ikke, hardware interesserer mig ikke synderligt. Men 500 kr. her til en bedre processor, 200 kr. til en lidt større harddisk, 800 kr. til en gb ram mere og så skal der også lige en bedre skærm i. Nu vil du fortælle mig at du bare ville have en bedre CPU og ikke alt det jeg nævner, og andre vil så fortælle at de synes at CPU'en er fin, men at de savner en større skærm, en hurtigere harddisk eller et stort, lysende æble. Vi vil alle have noget forskelligt, og at du tilsyneladende tror at alles lykke er gjort med en bedre CPU for 500 kr. mere beviser blot min pointe om at du ikke sætter dig i andres situation før du skriver. Hvis du ikke kan forstå at nogen kan leve med en Celeron CPU, jamen så misser du netop pointen i de her billige computere - for det første er det til folk med mindre behov, og for det andet, tjah, så kan den jo altså udskiftes efter et år til den pris, hvis man føler for det :)

3. Heller ikke mig - men det forhindrer mig da ikke i at se at det er en glimrende løsning for visse mennesker. Af samme årsag føler jeg ikke behov for at kommentere PC'en negativt, af samme årsag opretter jeg ikke et svar på en nyhed herinde hvor der står "Det her synes jeg sørme ikke er interessant", og af samme årsag føler jeg ikke for at kritisere Windows Vista hver eneste gang jeg får muligheden for det, når jeg selv har valgt at bruge noget andet indtil videre. Kan du se hvor jeg vil hen?

Mvh.

Kasper (TSW)



offtopic:
Hey kasper skal afstemning ikke skiftes ud

ontopic:
nice mere konkurrence på lav pris computerene



<< < 12 > >>
t