Danskere laver verdens billigste bærbare

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Den danske producent af bærbare computere Zepto har netop lanceret, hvad de selv kalder for verdens billigste, "ægte" bærbare computer, der tilmed kan køre Linux.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2100



Shubi, jeg kiggede for nogle dage siden, men der var ikke rigtigt kommet nogen som var sådan rigtigt relevante, desværre. Husk at tilføje en afstemning hvis I mener der er noget vi skal stemme om :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg gider sgu ikke mere. Det er vær gang jeg prøver at sige noget fornuftigt så skal jeg bare kanøfles.
Og ja, jeg har tit og ofte nogle ret radicale holdninger og min egen måde at sige tingene på, men jeg har efterhånden huseret på det her forum i et pænt stykke tid så i burde efterhånden (isæe dig C.TSW) have lært at forstå hvad jeg mener,

Iøvrigt så var alt hvad jeg sagde at det ville gøre den mere atraktiv hvis der kom en core 2 og lidt mere ram i og det er der sgu da ingen der kan sige mig imod på.

I øvrigt var udgangspunket for min "kritik", som slet ikke var en kritik, at folk der køber ny computer i dag forventer at kunne køre vista og selv om jeg er ret sikker på at vista sagtens kan gøre på denne konfiguration, så bliver det næppe nogen skovtur og så siger jeg bare at dette problem kunne løses til en meget lille mer pris.

Slut prut finale



Indlæg senest redigeret d. 15.04.2008 22:35 af Bruger #4414
Hvis du spørger mig om målgruppen er det buisness folk, eller folk der bruger computeren til enkel tekstbehandling. For da computerene er for små, vil de jo heller ikke anbefales til store mængder tekstbehandling. Kan i følge mig?

Så er fuldstændig enig. Så bare den kan køre Windows XP, eller en rigtig linux distro så er det vel nok for den målgruppe. Men hvad de mangler er ram-baseret hukommelse istedet for en harddisk hvis du spørger mig - lidt lige som mange af de andre billige pc's :P



Der er ikke nogen der kanøfler dig, Felix. Vi er uenige med dig, og vi synes nogle af dine argumenter er uholdbare. Der er ingen der forsøger at nedgøre dig eller noget i den stil, så nu synes jeg, du skal slappe lidt af og lade være at se spøgelser.



Hvis du spørger mig om målgruppen er det buisness folk, eller folk der bruger computeren til enkel tekstbehandling. For da computerene er for små, vil de jo heller ikke anbefales til store mængder tekstbehandling. Kan i følge mig?

Jeg er så absolut ikke enig her. Maskinen er godt nok ikke den kraftigste der findes, men den er MEGET kraftigere end de andre bærbare vi har set i dens prisleje(Read: ASUS Eee), og den har en 15.4" skærm, og ikke bare en lille f.eks. 7" skærm som f.eks. Eee'en har. Den nye Zepto mener jeg helt sikkert er en maskine som man kan bruge til all-round brug. Den er ihvertfald en del kraftigere end min efterhånden 4 år gamle bærbare PC, og denne bruger jeg skam ikke kun til "enkel tekstbehandling" men også alt mit skolearbejde, hvilket blandt andet indebærer arbejde i mere tunge programmer, som f.eks. Maple og stilskriving i OpenOffice Writer. Det håndtere den vældig fint.

That being said, så tror jeg at den nye maskine ville få større succes, havde den haft en 12.1" skærm og en lang batteri-levetid(jeg ved ikke hvor lang den er i konfigurationen, men jeg vælger at antage at den er relativt kort). Dette ville betyde at man ville få et ægte alternativ til Eee'en - altså en maskine som ligger i cirka samme prisklasse, men har en 12.1" skærm, et fuldt tastatur og er en hel del kraftigere end Eee'en, men til omtrent den samme pris. Jeg vil gerne indrømme at sådan en maskine ville jeg som studerende vældig gerne have fingrene i :).



Indlæg senest redigeret d. 16.04.2008 00:59 af Bruger #2330
<< < 12 > >>
t