Microsoft bedst til lappeløsninger

Tags:    it-nyheder

Der er flest hackeråbninger i Microsofts operativ­systemer, men it-giganten er til gen­gæld også klart hurtigst til at lappe dem.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2108



Ved nu ikke om de er hurtigst, men det er jeg egentlig ligeglad med i denne sammenhæng. Det der springer mig i øjnene er ordet "lappeløsninger".

lappeløsninger er normalt ikke særligt holdbare, så det synes jeg ikke passer perfekt til Windows. Så jeg vil da hellere sige at det er da mere dårlig reklame for Windows end det er god reklame

(Har ikke læst kilden)



Det burde du så nok gøre før du vælger at kommentere en artikel!

Alle benytter sig af lappeløsninger i form af patches og opdateringer. Den "perfekte" løsning er stort set umuligt at opnå når vi snakker om software i en kaliber af et OS system.



Du forstår slet ikke min pointe. En lappeløsning er for mig en løsning der ikke er holdbar over længere tid, men klarer opgaven lige nu. Det er netop ikke noget alle benytter sig af. Ja, alle kommer med rettelser, men derfor behøver man da ikke lave "lappeløsninger".



Jeg er egentlig enig med Niklas - da jeg læste overskriften syntes jeg heller ikke at den hang særligt godt sammen med det der stod i teksten. At lappe huller er i mine øjne en god ting - at lave lappeløsninger er mindre god ting. Men sådan er der jo så mange måder at fortolke et ord på :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Det kommer vel an på hvordan man ser på det. Patches kan vel på en eller anden måde godt forsvares at blive kaldt for en "lappeløsning". Selvom ordet "lappeløsning" ofte er et negativt udtryk et det vel i princippet det man gør. Når der dukker et sikkerhedshul op som man ikke været klar over så "lapper", "lukker" eller "forsegler" man hullet til så det ikke kan misbruges.



Og så er der for himlens skyld ikke noget der hedder et OS system.. Det er dobbeltkonfekt. OS = Operativ System... Så nu du skriver OS system skriver du i realiteten: Operativ system system...

/surt opstød herfra. (og ja, jeg er ligeså træt af folk der skriver CMS system!)



er det ikke at gå i utrolig små sko?



Lappeløsninger... Jeg har nu ikke kendt Microsoft for at lave lappeløsninger, det kan man ikke klantre dem for.





Søren Klit Lambæk << Det synes jeg faktisk ikke det er :) Jeg kan nu heller ikke lide ordet lappeløsninger, men jeg tror nu at alle Operativ Systemer indholder dem.



t