Novell-chef ser fortsat lang vej for Linux til private

Tags:    it-nyheder

Linux på desktoppen ligger fortsat nogle år ude i fremtiden, når det gælder privatmarkedet, vurderer Novells direktør.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2110



Enig, dog tvivler jeg meget meget stærkt på at det gør nogen foreskel. De virksomheder som vælger Linux vil også ende op med problemer. Linux er for specilet kyndige, anderledes er det med Windows.



Uha Martin, du er ved at slå hul i min teori om at "Linux-lejren" har de værste zealots ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Uha Martin, du er ved at slå hul i min teori om at "Linux-lejren" har de værste zealots ;)

Godt, så er vi enige. ;P




Forstå mig ret, Linux fejler intet overhoved, MEN.. jeg kan virkelig kun grine af forsøget på at gøre Linux til et Desktop Miljø fordi nogen i deres "visdom" har fundet ud af at bare man har et skrivebord(Desktop) som i windows, har man også en Dektop.

Man ser ikke på hvad der ligger baghved, og på hvor besværligt det faktisk ville være for Hr. og Fru sovs at arbejde med Linux, bare det at installere programmer.

Folk er vanedyr, husk det. Tingene skal på ingen måde være kompliceret.



Jeg har netop foreslået en ny afstemning som jeg mener vil være interessant, visse kommentarer i fobindelse med Linux taget i betragtning.



I virksomheder er der jo en række klart definerede opgaver, og der er software til at løse dem.
Der er ikke noget af mit arbejde i Odense Kommune, som ikke kunne løses på en Linux-installation. Ikke for at være fanatisk, jeg ser bare ikke problemet.



Det er fordi der ikke er noget problem. Man skal naturligvis vide hvad man gør, men hvis det er tilfældet er der ingen problemmer, faktisk er et administrative ofte en meget lettere opgave.




Forstå mig ret, Linux fejler intet overhoved, MEN.. jeg kan virkelig kun grine af forsøget på at gøre Linux til et Desktop Miljø fordi nogen i deres "visdom" har fundet ud af at bare man har et skrivebord(Desktop) som i windows, har man også en Dektop.

Man ser ikke på hvad der ligger baghved, og på hvor besværligt det faktisk ville være for Hr. og Fru sovs at arbejde med Linux, bare det at installere programmer.

Folk er vanedyr, husk det. Tingene skal på ingen måde være kompliceret.


For Hr. og Fru. "Sovs" kan det da sagtens vaere nemt nok, at bruge et pakkesystem til at installere programmer? Hvor, helt praecist, ligger det besvaerlige i at åbne "tilfoej/fjern", soege på det program man vil have, dobbeltklikke på det, og så er det installeret? Pakkesystemer er geniale, og indbegrebet af brugervenlighed. Jeg kan virkelig, slet slet ikke se, hvordan det på nogen måde kan vaere besvaerligt?




For Hr. og Fru. "Sovs" kan det da sagtens vaere nemt nok, at bruge et pakkesystem til at installere programmer? Hvor, helt praecist, ligger det besvaerlige i at åbne "tilfoej/fjern", soege på det program man vil have, dobbeltklikke på det, og så er det installeret? Pakkesystemer er geniale, og indbegrebet af brugervenlighed. Jeg kan virkelig, slet slet ikke se, hvordan det på nogen måde kan vaere besvaerligt?

Jeg håber ikke, at det er en kommentar til min om det offentlige eller virksomheder; jeg ville være mindre tryg ved, at brugerne havde lov til at tilgå pakkesystemet - medmindre jeg selv havde sat repos op, selvfølgelig.



t