Rapport: Uklogt at springe Vista over

Tags:    it-nyheder

Firmaer, der vælger at springe Windows Vista over til fordel for Windows 7, løber en risiko, vurderer analysefirmaet Forrester.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2114



hmmmm... tror vist at det er sikkert at sige at dette vil give problemer.

Microsoft er også utroligt hurtige til at udfase XP for at presse folk til at købe Vista. Problemet med Vista er at i forhold til PC'erne på markedet da Vista blev frigivet så er Vista en merkant ressource sluger og mange virksomheder som har inversteret penge i XP siden 2002 nu igen skal ud og købe nyt. Det er skidt, fordi det er så ikke bare et nyt styresytem man skal indkøbe men også en helt ny computer.

Men, så længe steve ballmer sider hved roret hos Microsoft så er det hvad man kan forvente at den galning.

Ikke overraskende, så kan man jo sige at Microsoft ikke er den eneste som tjener penge på at Vista er en ressource sluger... Det gør hardware producenternet også... så kan man jo selv lave mattematiken. ;-) Man skulle ha' aktier i Microsoft og Hardware virksomheder. ;-)



Steve Ballmer er nok den mærkligste karaktér jeg har set i hele IT industrien til dato. Jeg har set en del excentriske personligheder men ingen som hans. Mon han er lige så mærkværdig privat? Det vil jeg snart ikke håbe for hans nærmeste omgivelser :P. Kan ikke fatte at Bill Gates har kunnet holde ham ud i alle de år ellers. :)



"Utroligt hurtige til at udfase Windows XP"? Come on! Tag nu lige et kig på http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_xp#Support_lifecycle. Meget kan man muligvis sige om Microsoft, men jeg synes altså vitterligt at de tager sig rigtigt godt af brugere af tidligere versioner af deres software!

Mvh.

Kasper (TSW)



Søren, Det absolut eneste problem med Microsoft er deres CEO Steve Ballmer... Manden er vitterlig GAL, skrup GAL. Så længe han sider der hvor han gør så er det begrænset hvad der sker af åbenheder hos Microsoft. Efter sigende så skulle en lang række ansatte hos Microsoft ha været i mod den måde Vista blev lanceret på, m.m blot fordi Ballmer trumfede nogen ting igennem. Han er også en af grundene til at Yahoo og Google kikker meget skævt til Microsoft, mere en så meget andet.

Kasper, jeg hved det. MEN, problemet er i dette tilfælde at Microsoft er kraftigt kritiseret fordi at mange server Vista som en gentagelse af ME - hvilket jeg ikke kan forstår da jeg selv har bruge MARRIDET ME!

XP er jo et glimrende styre system, og det var ikke svært at sælge XP til folk fordi det var et klart opgør med DOS baseret Windows. Der er anderledes med Vista, plus at licens betingelserne for Vista skure fælt i manges øjne og øre.

Jeg må så dog også sige at hvis man to og skiftede nogle af alle de gamle PC'er ud med nogen som var tidsvarende så de rent faktisk passer til Vista hardware messigt, så bliver oplevelsen en helt anden.

Men ja, til foreskel for Linux, så supportere Microsoft gamle systemer meget bedre og længre.



Indlæg senest redigeret d. 22.04.2008 00:28 af Bruger #11375
Men ja, til foreskel for Linux, så supportere Microsoft gamle systemer meget bedre og længre.


Det passer altså ikke. Du kan køre Linux selv på en 386'er. Naturligvis betyder det ikke at du kan køre en hvilken som helst add-on som fx. et desktopmiljø som KDE som bruger utrolig mange recourser, men det er recourserne der er problemet i det tilfælde og KDE er ikke Linux.
Når vi taler om support for aldrende hardware er Linux helt klart i føresædet.

Hvorvidt det er en god ting er en helt en anden sag, men det betyder ihvert fald at du ikke behøver at smide din gamle computer ud.



Indlæg senest redigeret d. 22.04.2008 01:34 af Bruger #4414

Men ja, til foreskel for Linux, så supportere Microsoft gamle systemer meget bedre og længre.

"Linux" supporter, som i teknisk understötter, stortset enhver platform, nästen uanset hvor gammel hardwaren er.

"Linux" supporter, som i giver teknisk hjälp, ikke en skid. Linux er en kerne, der ligger i hjertet af et (GNU/)Linux operativsystem. Det er udbyderen af den enkelte distribution, der sörger for at supporte, som i give teknisk hjälp, softwaren. Og dér kan du ikke ligefrem skäre over én kam, taget i betragtning hvor mange forskellige distributörer der er.



t