Hvor skal jeg starte med at lærer programmering?

Tags:    vb.net

Hejsa jeg er total ny til programmering.

Jeg vil meget gerne, og har fået at vide jeg skulle starte ud med VB, så har hentet VB 2008 Express Edition.

Men er blank indenfor programmering. Hvor skal jeg starte ud?
Hvor kan jeg finde rigtige gode tutorials (helst på dansk?)



6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato


Hej Mikael,

Jeg ville anbefale dig at starte med at lære Java eller C++. Begge sprog overholder en meget "general" syntaks,. som gør at du kan lære det meste efter.

Med venlig hilsen
Ieet

Ps. Hvis du vil have tutorials på dansk, så har du mere behov for at lære engelsk end programmering.




jeg startede ud med med visual basic, og det er en rigtig dårlig idé at starte med (hvis du har tænkt dig at lære nogen mere avanserede sprog senere hen) da det giver dig nogen rigtig dumme vaner som er svære at komme af med.
jeg vil foreslå dig at lære html (www.html.dk) til at starte med! det er ikke et rigtig programmeringssprog men lære dig nogen basale ting som fx. hvor dum en computer enlig er!
bag efter kan du lære PHP (også til webudvikling), C#, eller C++ (en af de mere hårde at komme igang med)
ellers kan du droppe HTML og starte med Pyhton, der er et meget funktionelt sprog, og som stadig er nemt at komme igang med.

jeg har aldrig sat mig så meget ind i java, og det bruges vist også mest af folk der laver spil, men du kan jo prøve at give det en chance.

ellers kan du kigge på nogen af de sider der er her på uvikleren, hvor der er en FAQ til hver side, og en masse artikler/tutorials om de forskellige sprog.

Happy programming ;)



Hej Mikael.

Hvis du er helt blank så vil jeg anbefale en bog. Hvis den skal være på dansk og det skal være VB.NET er der "Visual Basic .NET Grundbog", men den er godt nok snart nogle år gammel.

Hvis du har mod på det er der rigtig mange gode bøger på engelsk.

Et alternativ er javabog.dk som er gratis. Der lærer du så godt nok Java og ikke VB (om du lærer Java, VB, C# eller C++ er fuldstændig ligegyldigt).



Jeg er bekendt med HTML-programmering.

Det jeg mente med total ny til programmering, er programmering i platforme udover HTML.



html.dk



Jeg vil anbefale http://www.w3schools.com/ hvis du vil starte med at lave hjemmesider.
Det er guides til html, php, sql, og meget mere.



t