Sessions

Tags:    asp

Hej.

Jeg er igang med at udvikle en hjemmeside med acces database og login. Min login virker som sådan fint nok med at hente data fra databasen, men når jeg tilføjer en session for sikkerhedens skyld giver det problemer.

I min login.asp har jeg følgende session stående:

<%
Set autoriseret = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
autoriseret.Open "SELECT * FROM Administratoradgang WHERE brugernavn = '" & Brugernavn & "' AND password = '" & Password & "'", database

If Not autoriseret.EOF then
Session("validering") = "valid"
Session.Timeout = 30
Response.Redirect("admindex.asp")
Else session("validering") = "0"
Response.Redirect("admloginfejl.asp")
End If
End If
%>

Når jeg giver den et falsk login virker linket også fint og jeg kommer hen til en fejl side. I min admindex.asp har jeg denne session:

<%
If Session("validering") <> "0" Then
Response.Redirect "admlogin.asp"
End If
%>

hvis jeg skriver det rigtige kodeord kommer firefox frem med en fejl: "Denne side viderefører ikke forespørgslen korrekt" "Firefox har opdaget at serveren henviser forespørgelsen for denne adresse på en måde så den aldrig vil blive færdig." og internet explorer tænker bare i en evighed ;).

nogle der kan hjælpe med hvad problemet er? har ledt men ikke kunnet finde noget.

På forhånd tak.



Indlæg senest redigeret d. 27.04.2008 20:29 af Bruger #13674
Hej.

Jeg er igang med at udvikle en hjemmeside med acces database og login. Min login virker som sådan fint nok med at hente data fra databasen, men når jeg tilføjer en session for sikkerhedens skyld giver det problemer.

I min login.asp har jeg følgende session stående:

<%
Set autoriseret = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
autoriseret.Open "SELECT * FROM Administratoradgang WHERE brugernavn = '" & Brugernavn & "' AND password = '" & Password & "'", database

If Not autoriseret.EOF then
Session("validering") = "valid"
Session.Timeout = 30
Response.Redirect("admindex.asp")
Else session("validering") = "0"
Response.Redirect("admloginfejl.asp")
End If
End If
%>

Når jeg giver den et falsk login virker linket også fint og jeg kommer hen til en fejl side. I min admindex.asp har jeg denne session:

<%
If Session("validering") <> "0" Then
Response.Redirect "admlogin.asp"
End If
%>

hvis jeg skriver det rigtige kodeord kommer firefox frem med en fejl: "Denne side viderefører ikke forespørgslen korrekt" "Firefox har opdaget at serveren henviser forespørgelsen for denne adresse på en måde så den aldrig vil blive færdig." og internet explorer tænker bare i en evighed ;).

nogle der kan hjælpe med hvad problemet er? har ledt men ikke kunnet finde noget.

På forhånd tak.


Nu kan vi jo ikke se, hvad "admlogin.asp" laver; men noget tyder på, at gennem de mange redirigeringer får lavet en uendelig kæde af redirigeringer.

Mvh.
Svend





Hej Klaus,

Du laver sikkert nogle redirects til sider du allerede har været på. Formentlig i admlogin.asp.

Fjern henvisningen til admindex.asp fra admlogon.asp til at begynde med.

Med venlig hilsen
Ieet







Nu kan vi jo ikke se, hvad "admlogin.asp" laver; men noget tyder på, at gennem de mange redirigeringer får lavet en uendelig kæde af redirigeringer.

Mvh.
Svend


Ja undskyld, min fejl. Den første fil hedder admlogin.asp og ikke bare login.asp. Det er også her man indtaster login data og den tjekker i databasen. Du kan godt få hele koden hvis det ville hjælpe mere?




Hej Klaus,

Du laver sikkert nogle redirects til sider du allerede har været på. Formentlig i admlogin.asp.

Fjern henvisningen til admindex.asp fra admlogon.asp til at begynde med.

Med venlig hilsen
Ieet



Og have hvad i stedet for? Min ide var at man kunne logge ind og så komme ind på en administrations side som så er den der hedder admindex.asp. Jeg kan ikke rigtigt se hvordan den så skal stilles op. Håber at du kan hjælpe mig lidt på vej, det er første gang jeg laver en login så er lidt blank på området.

mvh Klaus



Har mere eller midre fundet ud af det nu med valideringen og det virker som det skal i firefox med at man kun kan se den når man er logget ind og man kan logge ud. Men når jeg prøver den i IE skal jeg logge ind første gang for at se siden men selvom jeg bruger min logout, kan jeg bare skrive linket og se siden igen. Koden i min logout ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 


hvorfor virker det kun i firefox?

mvh. Klaus



Indlæg senest redigeret d. 02.05.2008 16:51 af Bruger #13674
Har mere eller midre fundet ud af det nu med valideringen og det virker som det skal i firefox med at man kun kan se den når man er logget ind og man kan logge ud. Men når jeg prøver den i IE skal jeg logge ind første gang for at se siden men selvom jeg bruger min logout, kan jeg bare skrive linket og se siden igen. Koden i min logout ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 


hvorfor virker det kun i firefox?

mvh. Klaus


Måske har IE cachet siden. Prøv i hver af dine .asp sider at skrive i toppen:
<% response.Expires = -1 %>

Derefter slet midlertidige internetfiler i IE og prøv igen




t