popup kalender hjælp

Tags:    javascript

hejsa der ude....
jeg har funder en popup kalender på dynamic drive som jeg har hentet...

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex6/popcalendar2.htm

jeg er så gået i gang med at tilpasse den til mine behov, men da javascript aldrig har været min stærke side har jeg brug for noget hjælp...

som den er nu skriver den den dato man har valgt som DD/MM/YYY i et text. men jeg vil have den til at skrive værdien i 3 dropdown menuer.

mine dropdown menuer heder hhv. day month og year. og formularen de er i hedder form1

her er mine indtil videre redigerede js. filer:

cal2.js:
Fold kodeboks ind/udKode 


cal_conf2.js:
Fold kodeboks ind/udKode 


Det er rimelig vigtig for det er til en del af min eksamen :S



5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey,

Har sq ikke så meget forstand på javascript, men dog lidt :P men tror det er denne linje du skal have fat i (linje 618):
currentCal.form[currentCal.field].value=date;

Du kan jo så prøve at dele date op og putte hvert tal ind i hver af dine select-bokse, men er dog ikke helt klar over om det er denne linje, det kan jo være lidt svært at finde den i den lange kode, når man ikke er helt inde i den.



Hey, det ser rimeligt fedt ud.
Jeg har lige et lidt off-topc spørgsmål i denne retning, hvis det er okay?
Jeg håber du får svar på dit spørgsmål, Kim.

Kan det lade sig gøre med denne kalender, at når den popper op så er der flere informationer i kalenderen?
fx. hvis man er damefrisør, så kan man markere "fyldte dage" med rød farve, så folk ved, at de skal bestille tid en anden dag, måske en orange dag, hvor der måske lige er én plads tilbage eller en grøn dag... eller lign.?




Hej Kim,

Håber at du kan lidt grundlæggende javascript.

var cd = getDateNumbers(currentCal.form[currentCal.field].value);
d=new Date(cd[0],cd[1],cd[2]);

cY=cd[0];
cM=cd[1];
dd=cd[2];

Med venlig hilsen
Ieet



Hej BimBom,

Ja og nej. Der ligger ikke funktionalitet i kalendren til at markere dage og aftaler, som er lagret i en database. Men i kombinatione med JSP, ASP eller PHP kan denne funktionalitet udvikles.

Med venlig hilsen
Ieet






Indlæg senest redigeret d. 29.04.2008 13:12 af Bruger #12836
hej Ieet
ja kan jeg men den kode du har skrevet ved jeg ikke helt hvad jeg skal gør med...





Hej Kim,

Du benytter det i dit eget javascript.
cY = Year
cM = Month
dd = Date

Med venlig hilsen
Ieet





t