Save til txt fil.

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Hey :)

Har et lille probelem, med mit program. Jeg har 2 programmer som saver memo teks til en fælles txt fil, men vis det ene program saver kan den anden jo ik, og så kommer der en fejl. Derfor vil jeg høre om nogle kunne hjælpe mig med at vis det ene program saver skal den ik bare vise error i det andet program, med kom op med en besked hvor der står "Filen er lige i brug, prøv igen senere). :)

Nogle der kan hjælpe :)



15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 


Det er umiddelbart mit bedste bud. Du kan sikkert også bruge metoden som ken viste



Fold kodeboks ind/udPascal kode 


Er det ikke det her du er ude efter?



Hey Dennis,
du kan "spørge Windows" om filen er i brug.
fandt følgende kode til det:
Fold kodeboks ind/udKode 

kilde:http://www.scalabium.com/faq/dct0066.htm



Jo ´den har jeg :) hehe, den fortæller bare om filen er i brug (Åben). :)

Mit problem er når det ene program saver memo teksen til min txt fil og det andet program også gør det kommer der en fejl, og programmet lukkes. Så skal bruge en kode til at programmet ik lukker med når fejlen kommer, men bare sende en besked som der står at "Filen bruges af et andet program".

Forsår du ? :)



Indlæg senest redigeret d. 14.05.2008 22:38 af Bruger #13476
alså forstil dig du har 2 programmer og begge saver til en txt fil. Men vis de saver på samtidig kommer der en fejl og programmet lukkes :)

Så skal bruge en kode til at der bare kommer en besked frem og siger at filen bruges af et andet program :)



Brug streams

Fold kodeboks ind/udKode 




Den virker heller ik :(

Den skriver stadig (Filen kunne ik ændres forbi filen bruges af et andet program) :(



prøver du at rette eller åbne den fil noget andet sted?



Jamen gemmer fra 2 programmer til en txt fil. Men de 2 programmer kan jo ik gemme samtidig så vis det ene program gemmer og den anden os prøver, så skal der bare komme en besked hvor der stå "Filen bliver brugt af et andet program" ;)



Jeg forstår ikke helt hvorfor du da ikke kan bruge det jeg har givet, da det i så fald burde give dig en "fejl" om at filen er i brug og derfor ikke kan benyttes pt.



<< < 12 > >>
t