Save til txt fil.

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Hey :)

Har et lille probelem, med mit program. Jeg har 2 programmer som saver memo teks til en fælles txt fil, men vis det ene program saver kan den anden jo ik, og så kommer der en fejl. Derfor vil jeg høre om nogle kunne hjælpe mig med at vis det ene program saver skal den ik bare vise error i det andet program, med kom op med en besked hvor der står "Filen er lige i brug, prøv igen senere). :)

Nogle der kan hjælpe :)



15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jamen din kode fortæller bare at filen er åbenet af et andet program.

Okay. Har 2 programmer (Lavt i delphi), som gemmer informationer til en txt fil. Men vis det ene program gemmer i txt filen lige når det andet program også gør. Kommer der jo en fejl, og programmet skriver "Der bliver skrivet i filen at et andet program.".
-----------------------------------------------------------
Se her :)

Alså det ene program gemmer:
Fold kodeboks ind/udKode 


Og det gør det andet os:
Fold kodeboks ind/udKode 


Når du gemmer samtidig kommer der en fejl og programmet lukkes. Så derfor vil jeg bare have når det sker skal der bare komme en besked(Showmessing) "Filen er i brug, prøv igen senere" :)

Forstår i nu :)





Håber i forstår nu, det er en meget vigtig kode før jeg kan komme videre i mit projekt :)



Indlæg senest redigeret d. 16.05.2008 00:20 af Bruger #13476
Ingen som kan hjælpe ? :)



Jeg tror du skal prøve og definere dit problem lidt mere præcist. Jeg har ingen ide om hvad det er du vil opnå



ja okay :)

Jeg har 2 programmer som er lavt i delphi. Begge 2 programmer gemmer deres "Memo tekst" til en txt fil. Men når de 2 programmer gemmer på samtidig, stopper programmet og skriver "Filen bruges af et andet program".

Så leder efter en kode så der bare kommmer med en besked når dette sker, istedet for programmet bare lukker ned :)



Indlæg senest redigeret d. 19.05.2008 17:56 af Bruger #13476
<< < 12 > >>
t