Udvikleren.dk passer ikke til 1024px

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Sidder med Firefox2 på en Windows maskine, hvor indholdet på forsiderne til alle teknologisektioner ikke rigtig passer til en opløsningsbredde på 1024px.



Indlæg senest redigeret d. 25.05.2008 13:20 af Bruger #10216
Støtter dig. Det er Job-boksen der gørdet ikke? Jeg bruger ganske vist normalt en større skærm, men har også oplevet det hvis jeg besøger siden andre steder. 1024px, burde minimum understøttes



Sidder med Firefox2 på en Windows maskine, hvor indholdet på forsiderne til alle teknologisektioner ikke rigtig passer til en opløsnings bredde på 1024px.


Nu sidder jeg normalt med 1280*1024 på min stationære og 1600*1200 på den bærbare..

Men prøvede da lige at tjekke siden i en mindre størrelse, 1024 px gav ikke problemer, selv ved 800 px i bredden var siden okay her, jeg skulle ned i en bredde omkring 730 px før job boksen begyndte at drille.

Jeg bruger Firefox, godt nok FF3RC, men så må du jo bare holde dig opdateret hvis det er det der gør forskellen. Hehe.

M.v.h. Johnny.



Det jeg jeg ser og som du Gnu måske også tænker på er at linjer som disse i sådan en opløsning står på to linjer:

Kilde: Version2 Læs nyhed.. (24) Kommentarer (0) Dato: 26-05-2008 12:42:54

Men okay kan måske godt se er det er lidt ligegyldigt. Men der er alligevel mange der benytter 1024*768 opløsning stadig



Shafh, jeg tror du skal læse hvad Gnu skriver, før du svarer :). Det du snakker om er lidt svært at undgå, med mindre jeg for alvor skal forkorte de forskellige ting, for mindre kan fonten da i hvert fald ikke blive. Derudover så ER det vel næppe et problem at teksten bliver wrappet, for dem der kører 1024x768? Jeg synes da i hvert fald at have hørt om større katastrofer end det :)

Gnu, det er noget jeg arbejder på til næste version af sitet. Det var ikke sådan lige til at løse, hvis det skulle være sådan som jeg gerne ville have det, men forhåbentligt kan jeg få det til at spille lidt bedre på den nye version :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Kan se at der skal en mere dybdegående forklaring til. :)
Det har intet at gøre med tekst der knækker. Problemet opstår med de forskellige sektioner der ikke passer sammen i bredden.
Altså selve fora-kolonnen og reklame+redaktør-kolonnen er for brede til at de kan stå side om side på en 1024px.

og Johnny FF3RC er ikke en up-to-date udgave af firefox, RC er stadig kun en release candidate og intet andet. Et stupidt step der er opstået fordi folk har fundet ud af at beta-udgaver ikke er nok. Den nyeste officielle version af firefox er 2.0.0.14. Så prop du bare kaninen tilbage i hatten, den er nemlig ikke køn.



Bare fordi den ikke er en officiel version, kan den da sagtens være bedre.. Jeg nyder nu at have denne uofficielle version..

Men jeg ser dit problem nu, du må meget undskylde..

Havde åbenbart ikke fanget den med teknologi-siderne.. Må have været træt..

Men FireFox3..! Så er jeg da ligeglad om du kan lide den eller ej :D



Således ser det ny udvikleren.dk ud på 1024px

http://blobmedia.dk/tmp/udvikleren.gif



Er det bedre nu, Gnu? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Desværre nej.
Vil henvise dig til firefox webdeveloper add-on: https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/60

Der er der mulighed for resize og en masse andre gode ting.

...

Det er nemlig lidt nedtur at skulle afvikle noget javascript på sitet for at få lov til at se venstre del af alle indlæg... ;)



Indlæg senest redigeret d. 16.06.2008 00:59 af Bruger #10216
Webdeveloper har jeg haft installeret stort set siden den udkom. Ændringen jeg lavede i går, der fixede problemet her, blev testet i både FF2 og IE7, i en opløsning på præcis 1024x768 :)

Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 12 > >>
t