Udvikleren.dk passer ikke til 1024px

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Sidder med Firefox2 på en Windows maskine, hvor indholdet på forsiderne til alle teknologisektioner ikke rigtig passer til en opløsningsbredde på 1024px.



Indlæg senest redigeret d. 25.05.2008 13:20 af Bruger #10216
Kan se ændring er foretaget nu... :) Det hjalp...



Problemet er der stadig når man ændrer et eksisterende indlæg. :)



Kodeblokken udvides både vandret og lodret hvilket naturligvis ender med at se meget mærkeligt ud på 1024 opløsning...

Tror vist lige at du burde skanne din nye udgave igennem for 1024-fejl, for det har du vist "glemt". ;)



Nøh, ikke glemt, jeg har bare ikke overvejet det, da jeg på begge mine skærme OG min laptop kører højere opløsninger :). I det tilfælde du nævner med rediger/post indlæg, er det tekstboksen, altså der hvor man indtaster sit indlæg, der bliver for stor. Jeg kan godt gøre den mindre (en procentvis bredde virkede ikke sidst jeg tjekkede), men det gør så at alle dem med højere opløsninger får færre pixels til at se deres indlæg i. Jeg kan ikke undgå at synes at det er en skam, når jeg kigger på antallet af besøgende med en opløsning på over 1024x768 :)

Mht. kodeblokken er jeg ikke helt sikker på hvad du mener? De virker fint der hvor jeg har testet dem, også i 1024x768, med mindre jeg har misset et eller andet :)

Mvh.

Kasper (TSW)



I stedet for en procentvis bredde kunne du jo bruge margins. Men det synes mere at være venstre nav. der lægger sig henover.

Kodeblokken har ved expansion en tendens til at udvide sig i bredden også. Dvs. at den forskubber hele højre side på din post-wrapper/middle-wrapper/content-wrapper.

Det er en skam at du egentlig kun har udviklet med tanke for dig selv og ladet dovenskaben råde for resten af udviklen. For det er jo egentlig hvad du har gjort. Misforstå mig ikke, det er et fint resultat du er kommet frem til designmæssigt. Men udførelsen halter lidt på nogle enkelte områder. :) Kender det kun alt for godt selv - på et tidspunkt er man blevet træt af det og har stirret sig blind på skidtet.

Men som man så smukt vil sige: "det er en OM'er"... :)



>I stedet for en procentvis bredde kunne du jo bruge margins. Men det synes mere at være venstre nav. der lægger sig henover.

Det er pga. den lidt specielle konstruktion der er lavet for at få indhold over menu og andre ting i markuppen, hvilket efter sigende skulle sørge for at Google bedre kan få fat i de relevante ting og levere bedre søgeresultater. Når noget i midten er for bredt, vil det forrykke indholdet til venstre.

Kun udviklet med tanke for mig selv? Påstår du at jeg er den eneste der har en opløsning på over 1024x768? Er det ikke at sætte tingene lidt på spidsen? At jeg skulle være doven har jeg da heldigvis aldrig hørt før - det synes jeg bestemt heller ikke at jeg er. Jeg er ked af at sitet endnu ikke fungerer 100% perfekt i alle opløsninger og alle browsere, men det er ikke altid helt let at opnå, når man har et site som skal vise meget indhold på flere forskellige måder, med flere forskellige finesser, som fx kodebokse, og som i øvrigt har en række praktiske krav der gerne skal overholdes. Jeg kigger på de forskellige problemer så hurtigt som jeg kan få tid til det, men det skal da bestemt ikke forhindre andre, fx dig selv, i at komme med forslag til forbedringer i markup og CSS'en :)

En om'er? Udover at det udtryk jo snart er så voldtaget at det skærer i mine øjne, så mener jeg BESTEMT ikke at det nye design er en om'er - antallet af folk der er glade for det, sat i kontrast til folk der har mindre problemer med det, siger da heldigvis også noget helt andet :)

Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 12 > >>
t