Ny version af Udvikleren.dk!

Tags:    udvikleren-info

Kære Udviklere,

Velkommen til en ny version af Udvikleren.dk. Denne gang håber jeg at det er i orden hvis jeg kalder det for et nyt design - jeg synes i hvert fald nok at der er blevet flyttet rundt på et par ting eller tre :). Det gamle design havde visse begrænsninger og uhensigtsmæssigheder, som det nye gerne skulle håndtere noget bedre. Der har derudover været nogle konkrete ønsker fra forskellige brugere, som jeg har forsøgt at gøre noget ved under udviklingen af denne version af sitet. Jeg synes ikke at der er nogen grund til at forklare ændringerne i designet yderligere, for dem kan I jo passende klikke jer rundt og se. På det mere funktionelle plan er der også sket lidt ændringer - de vigtigste er som følger:

• Ny fokusbox, hvor jeg vil placere site nyheder, meget diskuterede IT nyheder, samt interessante forumtråde. Det betyder også at der ikke længere er nogen Udvikleren.dk nyhedsboks på forsiden.

• Kodebokse har nu support for linjenumre samt syntaxfarvning. Derudover er de gjort en smule mere tydelige, efter ønske fra jer brugere, og jeg har sørget for at smileys osv. ikke bliver konverteret til billeder når de er i en kodeboks.

• Mulighed for vedhæftning af filer til en artikel, noget I også har efterspurgt.

• Forbedret søgning, med flere muligheder for at opnå mere relevante resultater.

• Ny og mere avanceret liste over nyeste tråde på forsiden, med support for bladring samt mulighed for at se enten nyeste tråde eller de tråde der sidst er blevet skrevet i.

• Link i jeres brugerboks til artikelskrivning, igen et ønske I har postet tidligere.

• Forskellige JavaScript effekter rundt omkring, der gerne skulle gøre sitet endnu lækrere at bruge.

Derudover er der naturligvis blevet ændret en række småting rundt omkring.

Jeg håber at I vil synes om det nye site. Der kan sagtens forekomme fejl rundt omkring, og jeg vil naturligvis sætte stor pris på hvis I skriver dem her, så jeg kan få kigget på det så hurtigt som muligt.

Rigtig god fornøjelse med det nye Udvikleren.dk!

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 03.06.2008 14:20 af Bruger #1
Mega fedt design, Kasper :D Det var dejligt med noget nyt, og de mange nye features er virkelig cool :D

Jeg har dog lige et par ting til dig:

- Det ville være dejligt hvis der var fx en dropdown list med de forskellige kodebokse ved redigeringsfeltet :D

- I IE6 ser det nye design ikk så fedt ud :(

EDIT:

- Hvis man skriver:
www.iosoftgame.com/
så laver systemet ikk et link ud af det, før man har http:// foran. Det ville være dejligt hvis det ikk var nødvendigt ;)

Indlæg senest redigeret d. 03.06.2008 17:20 af Bruger #8254
kan det ikke blive muligt at alle links som bliver postet herinde åbner i et nyt vindue/ faneblad?

Dette er klart den langt flotteste af version af udvikleren.dk hidtid. Lang mere overskuelig, brugervenlig og funktionel. Og du, Kasper, har også rigtig godt fundet ud af at holde de gamle udvikleren.dk farver, men fortsætte i et langt mere moderne stil. Rigtig godt arbejde.

Støtter dog også lidt den almene undren over det store mellemrum i bunden (set i FF)

Hmm designet fucker lidt op, på min bærbar! gjorde det os i den gamle version af udvikleren.dk

Ellers ser det rigtig godt ud! men der er lige en del fejl

Ser fandme sprødt ud Kasper, good work!

Første tanke: Har jeg tastet forkert ?! :O :D

Sammen her ^^ :D

Virkelig fedt design :D

Hej gutter,

Først og fremmest tak for de pæne ord - det varmer, selv på en super varm "sommerdag" som i dag ;)

Casper, jeg har fjernet lidt af luften i bunden, til ære for dig og den anden person der syntes at det var i overkanten :). Problemet med indsættelse af smileys skulle også gerne være fixet.

Jonas, god ide. Det skal jeg lige have kigget på :)

Jakob, jeg har pillet lidt ved forsiden, så den gerne skulle være lidt mere valid. Jeg overvejer at gå i krig med nogen af undersiderne også, men ved ikke om det bliver i dag. Det vigtigste er nu stadig hvordan det ser ud i de mest brugte browsers :)

Per, du må meget gerne uploade et screenshot. Det er utroligt svært for mig at teste noget som helst på Linux, så derfor vil det uden tvivl også være svært at få rettet eventuelle problemer, men jeg vil nu gerne se hvad der sker anyway :). 1024x768 er bestemt ikke dømt ude, men omvendt kan det også være rigtigt svært at lave et design hvor der er plads til det hele, og hvor det stadig også er pænt på højere opløsninger, som mange efterhånden kører med.

Morten, god ide med den dropdownliste, det vil jeg få kigget på. Mht. IE6 har jeg lige taget det værste - fejlene med toppen og menuen. Puha, kan godt mærke at det er lang tid siden jeg har rodet med IE6, og jeg kan helt sikkert også godt mærke at jeg ikke savner det :P. Umiddelbart er jeg ikke vild med at skulle konvertere links uden http://, men det kan godt være jeg kigger på det.

Simon Jensen, nej det kan de ikke, af den simple årsag at det er dårlig skik og at de størstedelen herinde vil være irriterede over det :)

Jacob Veile, hvis du slutter af med kommentaren "men der er lige en del fejl", så bør du lave din signatur om til "Spild ikke din tid på mig" ;). Hint: Kom med nogle detaljer om hvad der er galt, så jeg kan få kigget på det :)

Og igen: Tusind tak for alle de pæne ord, både jeg og min søde designerinde sætter stor pris på dem! :)

Mvh.

Kasper (TSW)

kan det ikke blive muligt at alle links som bliver postet herinde åbner i et nyt vindue/ faneblad?

Jeg har vænnet(er der noget der heder det?) mig til at holde ctrl nede, når jeg åbner links der føre væk, fra den side jeg er på (åbner som ny fane i firefox)

Nice design - selv venstre menu overlapper indholdet (i FF2)

Indlæg senest redigeret d. 03.06.2008 19:09 af Bruger #10667
Har lige tænkt på noget...

Hvordan kommer man ind under recurser og bøger for et bestemt emne?

t