Hitachi: Om to år kan du få harddiske på 5.000 GB

Tags:    it-nyheder

Hitachi har udviklet en teknologi, hvor data på harddisken lagres i små, magnetiske øer. Det femdobler kapaciteten, så de største diske når op på fem terabyte.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2323



Så er mere vist heller ikke nødvendigt.



Bill Gates sagde en gang at der ikke var nogen der havde brug for mere end 640 kbyte RAM...

Erfaringen siger mig at der altid er brug for mere. 5000 GByte er kun 10 gange så meget som jeg har nu, det rækker ikke til mange år.

Min første harddisk var i øvrigt på 48 mega bytes.



Faktisk er det lidt af en gåde, om Gates virkelig har sagt at ingen ville få brug for mere end 640 kbyte RAM :)
http://www.computerworld.dk/art/46577

Men ja - det virker som meget nu, men der bliver helt sikkert brug for det i fremtiden.



Mig bekendt har han aldrig sagt det - han har flere gange benægtet det, og der er vist ikke nogen der kan komme med et konkret bevis på at han lyver :)

Jeg kan i øvrigt huske en point test i et gammelt Privat Computer blad (det er snart flere år siden de stoppede med at udgive det), hvor et af spørgsmålene var hvor meget harddisk plads man havde, og hvor en af svarmulighederne var "For meget" eller lignende. Tog man det svar fik man hug - "Man kan aldrig, ALDRIG, få for meget harddiskplads", som de skrev :D. Det er nok mindst 10 år siden, men sikkert stadig sandt :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Det var almen opfattelse tilbage i 80'erne at computeren "ikke kunne blive stører" end de var dengang.

Jeg har hørt flere sige mange gange siden at "nu kan computeren ikke blive stører".

Ikke destro mindre, så er 5.000 GB hard disk ret så stort enda.

Og Simon Friis, 5.000 GB Hard Disk er måske nok stor når den kommer på markedet, ligesom 640Kb var det tilbage i 80'erne, men det bliver det ikke hved me at være.





Jeg kender en del, der godt kunne bruge 5000Gb :) Jeg ville påstå den ville være meget god til brug af backup på :)



t