Gartner: Computermusen uddør i løbet af fem år

Tags:    it-nyheder

Computermusen bliver snart fortrængt af teknologier som touchscreens og software som kan genkende håndbevægelser, mener analysefirmaet Gartner.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2358



Min røvdejlige mx518 nooooo!



Er den ikke rimelig tidlig sat for en dens udød. Jeg betvivler ikke at musen, vil blive erstarttet af andre produkter, men har sku svært med at se den uddød allerede før en formentlig Windows 8 er udkommet.



Gartner smider om sig med gætterier og dystre fremtidsudsigter som altid. Sidst var det Microsoft der ville kollapse og før det, faldende software licens priser. Ingenting er sket endnu



Underligt, for man burde ellers mene at Gartner ville firmaet som ville kunne nogen ordenlig fremtidsforestillinger



Det var dog godt nok en tåbelig spådom. Jeg kan lige se et stort kontor for mig med folk der sidder og lave håndtegn over det hele - de næste generationers skuldre bliver jo enorme.



Det var dog godt nok en tåbelig spådom. Jeg kan lige se et stort kontor for mig med folk der sidder og lave håndtegn over det hele - de næste generationers skuldre bliver jo enorme.

Hehe ja, og hvad med spil??
Jeg gad godt at se folk spille et skydespil med touchscreen.. :P



Problemet med touchscreen er jo at de bliver for hurtigt slidt, samtidig med at de er meget anstrengende at bruge.
Så Andreas' MX518 skal nok være brugbar om fem år :D



Hmm... jeg kunne godt se en intelligent brug af touchscreen og tastatur kombineret til et interface der ligger på bordet.
Det ville da være smart hvis man f.eks i Word har en visuel genvej til højre/venstre justering uden at skulle flytte hånden over til en mus. Man kan jo med touchscreens have langt flere funktionsknapper, uden at tastaturet bliver størrere, end man kan nu. Overordnet set er Apples standard tastaturer jo allerede næsten helt flade.

Og hvis de der touchpaneller som man kender fra bærbar bliver udviklet som på iphone er vi ved at være der. Så mangler der kun den visuelle gengivelse af position på "storskærmen".



Hmm... jeg kunne godt se en intelligent brug af touchscreen og tastatur kombineret til et interface der ligger på bordet.
Det ville da være smart hvis man f.eks i Word har en visuel genvej til højre/venstre justering uden at skulle flytte hånden over til en mus. Man kan jo med touchscreens have langt flere funktionsknapper, uden at tastaturet bliver størrere, end man kan nu. Overordnet set er Apples standard tastaturer jo allerede næsten helt flade.

Og hvis de der touchpaneller som man kender fra bærbar bliver udviklet som på iphone er vi ved at være der. Så mangler der kun den visuelle gengivelse af position på "storskærmen".


Altså lidt som en Nintendo DS eller hvad?

Så når du klapper den bærebare op er der to skærme, og den nederste er et dynamisk tastatur??



Tror han taler om WII controlleren og den teknologi der bruges i den.



t