Asus Eee PC programmering

Tags:    linux

Hej, jeg har lige overtalt min far til at købe en af de små Eee pc'er og tænker på om der findes en compiler til at lave C++ da jeg gerne ville kunne fortsætte med min programmering på farten..
jeg er ret sikker på at min eee anvender KDE som styresystem, men har ikke rigtigt kunne finde noget på Google



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
EEE bruger en modificeret udgave af icewm. Du har ikke et skrivebord med ikoner osv., og umiddelbart har man ingen terminal, der skal man lave lidt hacking for at få fat på en.



Installér Ubuntu på den, det har jeg gjort på min og det kører langt bedre. Du kan downloade det og smide det ud på et SD kort og så boote fra det, det bliver ikke nemmere :)
Evt. Google EEE og Ubuntu sammen, der er lavet en version med EEE driverne til. Derudover er der mere support på denne ang. 3. parts software.

Jeg går ud fra at dit spørgsmål er besvaret. Ja, det er Linux og C++ er det foretrukne sprog at bruge til Linux (synes jeg, Java vinder nok frem med tiden).
Med synaptics søg på C++ eller GCC, skulle være det du leder efter. Der ligger et par udemærkede guides på YouTube der viser hvordan du kommer godt igang med at bruge compilerne.



Indlæg senest redigeret d. 01.08.2008 20:27 af Bruger #13985
Hej, jeg har lige overtalt min far til at købe en af de små Eee pc'er og tænker på om der findes en compiler til at lave C++ da jeg gerne ville kunne fortsætte med min programmering på farten..
jeg er ret sikker på at min eee anvender KDE som styresystem, men har ikke rigtigt kunne finde noget på Google


Øhm, gcc/g++ ?

By the way, KDE er ikke et styresystem men et desktop environment. Styresystem er sandsynligvis Linux.



Indlæg senest redigeret d. 31.07.2008 13:27 af Bruger #2695
sorry... Jeg er komplet newbee inden for linux. Jeg kan kun lige kalde en terminal frem med ALT + CTRL + T Og ikke mere:'(



sorry... Jeg er komplet newbee inden for linux. Jeg kan kun lige kalde en terminal frem med ALT + CTRL + T Og ikke mere:'(


Ok, det burde også være nok, men måske ikke for en noob :-)

Eeen kommer med Xandros Linux, men måske Ubuntu er nemmere at få til at fungere ?
Den her er lavet til eee'n:
http://www.ubuntu-eee.com/index.php5?title=Main_Page



Jeg har ikke overvejet at installere andet styresystem på den, men måske en dag når jeg har god tid, hacke den ud af Asus fordømte EasyMode, og få det fulde potentiale af Xandros...



Tak.. Glimrende svar. Nu skal jeg da lige ud og købe mig et SD



t