IBM til Linux-udviklere: Stop Windows-kopieringen

Tags:    it-nyheder

Det nytter ikke bare at efterligne den grafiske brugergrænseflade fra Windows XP, hvis Linux skal udbredes og give Windows seriøs konkurrence, mener IBM.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2419



Ja og det næste bliver vel at vi ikke engang må bruge en terminal, fordi de alle ligner MS Dos-prompt. Sikker noget crap det han siger der. Er der noget MS ikke kan finde ud af, så er det sku' at være originale.
Man kan jo ikke kalde det Windows-kopiering, bare fordi man laver tingene så de er mest muligt brugervenlige.
Og hvis nogen kopierer andre, må det da være MS der har det største problem, i og med at det var Apple's Lisa der var først med et GUI som MS ganske rigtigt var hurtige til at lave i deres eget system. Selv Vista beskyldes for at have alt for mange kopierede idéer og hvad så? Men man kan jo ikke beskylde folk for at ville lave det der virker bedst for alle brugere, så hvis Linux og Windows har mange ting der ligner hinanden, er det jo nok fordi at det er sådan vi vil have det.
Dertil kommer at skal folk droppe deres fis med at Linux er noget lort, bare fordi de er ikke kan finde ud af at bruge det. Derfor er det jo nød til at give brugerne noget de kan forholde sig til.



Nu vil jeg lige fastlægge at det ikke er microsoft der har sagt noget. Det er IBM der er utilfredse med mange linux distroer prøver at vinde brugere ved at ligne windows, og det mener de ikke er optimalt. Det vil jeg da give dem ret i, ikke er det rigtige måde at få folk til at skifte til linux på.



Indlæg senest redigeret d. 07.08.2008 17:42 af Bruger #3275
Jeg er helt 120% enig i, at efterligning af Windows og Mac fra de store distributioners side bare ikke er fedt. Det skal være sådan noget de små distributioner, eller folk selv hjemme i stuen, kan sidde og lege med fordi det er hyggeligt.

Med det sagt synes jeg heller ikke der er særligt mange af de større der gør det (længere). Linspire gjorde det meget dengang de hed Lindows (af åbenlyse årsager), og indtil for ganske nylig var PCLinuxOS rent Windows ripoff i alle interface-henseender - deres logo var sågar et forvredent Windows-logo.

Der er blevet ryddet op i disse farcer, i takt med at distributionernes størrelse er vokset til et niveau hvor man forventer noget mere modenhed af dem.

Udover det, er det utroligt fedt at IBM går fra at være passiv supporter af Linux, lidt i stil med HP, til at være aktiv på frontlinien.



Jeg synes efterhånden også det er på tide at en af de større aktører inden for 'verdenen', giver en opsang om netop dette!

Hvis Linux skal have en seriøs fremtid på desktop markedet og vippe MS af pinden, bliver de nød til at komme med noget nyt og ikke bare være en klon af Win/Mac.

True, MS og Apple har altid været gode til at 'låne', men hvis Linux skal fremad, skal det byde på noget nyt og spændende, istedet for at være en ofte halvdårlig klon af vores almindelige desktop.

Der er blevet ryddet op i disse farcer, i takt med at distributionernes størrelse er vokset til et niveau hvor man forventer noget mere modenhed af dem.
Det må man sige ja til, hvis de andre distro's så gjorde det samme :)



t