Red Hat bekræfter hacking af Fedora-servere

Tags:    it-nyheder

Systemet til digital signatur af pakkerne til Fedora var blandt de hackede systemer, men intet tyder på, at pakkerne skulle være kompromitterede.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2487



User
Bruger #80 @ 25.08.08 19:28
Efter min mening er Red Hat og samtlige af dets kloner helt igennem forfærdeligt og ubehageligt at arbejde med, så hvis denne "nyhed" kan være med til at give nogle en åbenbaring, kommer brugerne måske ligefrem vindende ud af denne historie... :-)



Efter min mening er Red Hat og samtlige af dets kloner helt igennem forfærdeligt og ubehageligt at arbejde med, så hvis denne "nyhed" kan være med til at give nogle en åbenbaring, kommer brugerne måske ligefrem vindende ud af denne historie... :-)

Det eneste jeg har oplevet med Red Hat og Fedora der var mindre godt, var at systemets hastighed, specielt pakkestyringen, var noget sløv. Men udover det synes jeg det er et umådelig rubust og konsistent system.

Kan du uddybe hvordan det er ubehageligt og forfærdeligt at arbejde med? For jeg kan da sagtens forestille mig situationer hvor det har haft nogle mangler i forhold til dine behov, men jeg kan ikke selv komme i tanker om nogle :)







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:40 af Bruger #13985
Ja Gud forbyde at man bruger et OS hvor man føler at man får tingene leveret på et sølvfad - næh nej, man bør klart vælge OS efter hvor meget hårdt arbejde man kan få ud af at vedligeholde det! ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



User
Bruger #80 @ 26.08.08 11:47

Kan du uddybe hvordan det er ubehageligt og forfærdeligt at arbejde med? For jeg kan da sagtens forestille mig situationer hvor det har haft nogle mangler i forhold til dine behov, men jeg kan ikke selv komme i tanker om nogle :)


Hej Per,
Mine beklagelser omkring Red Hat familien udspringer primært fra frustrationer i forhold til den perverse måde konfigurations- og systemfiler bliver kastet rundt på de mest mærkelige steder. Dertil krydres miljøet så med en useriøs mængde symlinks for at opveje de obskure placeringer af vitale data.
Noget andet er det sløve og uklare pakkesystem, som i øvrigt byder på en meget mindre mængde pakker (og dertil pakke-vedligeholdere).

Ja Daniel, eller også skulle du have lært at bruge systemet.
Efter min mening, ikke at jeg bruger Red Hat, er det et af de mest supporterede og udviklede distrbutioner, hvilket nok kommer af at det er et af de ældre.
Men det er korrekt, er man vandt til de Debian-basserede hvor du får det hele leveret på et sølvfad, så er der ikke nogen særlig gode alternativer.


Nej Ronnie, jeg har ingen intentioner om at lære at bruge systemet.
...og lad mig så lige forstå dig ret: Din mening er, at Red Hat er en af de mest supporterede og udviklede distributioner, men den mening har du ikke fordi bruger det selv? :-S

Og ja... Når jeg ikke arbejder på Free-/OpenBSD, så er jeg vant til at servicere omkring 100 Debian servere dagligt... og så kan jeg da godt se, at det er en ulempe, at distributionen er lavet således at den er nem at vedligeholde og tilpasse..........

Lad nu være med at bruge Linux varianter fordi det er sejt og spændende. - Vælg din variant efter hvad, der bedst skalerer til dine behov, således at din opmærksomhed kan være på de vigtige, udviklende, fornyende og sikkerhedsrelevante faktorer.



Indlæg senest redigeret d. 26.08.2008 12:27 af Bruger #80




Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:41 af Bruger #13985

Kan du uddybe hvordan det er ubehageligt og forfærdeligt at arbejde med? For jeg kan da sagtens forestille mig situationer hvor det har haft nogle mangler i forhold til dine behov, men jeg kan ikke selv komme i tanker om nogle :)


Hej Per,
Mine beklagelser omkring Red Hat familien udspringer primært fra frustrationer i forhold til den perverse måde konfigurations- og systemfiler bliver kastet rundt på de mest mærkelige steder. Dertil krydres miljøet så med en useriøs mængde symlinks for at opveje de obskure placeringer af vitale data.
Noget andet er det sløve og uklare pakkesystem, som i øvrigt byder på en meget mindre mængde pakker (og dertil pakke-vedligeholdere).

Ah, ja. Den problemstilling kan jeg godt sætte mig ind i. Men det har jo noget at gøre med at Red Hat er så erklæret fanebærer for System V, at konfigurationsfilerne er så rodede. Men jeg læser mig til at du primært er BSD-bruger, og så er det jo helt klart et problem at benytte sig af et System V-baseret OS. Jeg er Arch Linux bruger, og vi bruger samme rc-system som BSD, og jeg må også erklære at jeg finder det langt mere overskueligt. Men jeg tror det er mere en smagssag og en tilvænningssag end så meget andet.



t