Google lancerer ny browser med dansk indslag

Tags:    it-nyheder

Fra i dag er en beta-version af Googles nye browser Chrome klar til download. Browseren er udviklet til bedst muligt at kunne køre webapplikationer - især dem fra Google. Browserens Javascript-maskine er udviklet i Danmark.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2519



Glæder mig virkelig til at se hvad de har fået bikset sammen her, det virker meget lovende.



Lyder sku også spænende. Ante intet om at de lave en browser, så jeg er meget overrasket. Men undre mig alligevel ikke.
Men tror enlig google må kæmpe hårdt, og jeg frygter lidt at brugerne mere ville kunne gå fra Firefox til Chrome end fra Internet Explorer til Chrome.
Men glæder mig til at se om det er noget værd.



De brugere der evt. måtte gå fra FF, er jo dem der i forevejen har set lyset hvis man kan sige det sådan, så det generer ikke mig.
Heldigvis kæmper Google udviklernes sag mere end jeg føler MS gør, derfor må Chrome også følge standarderne bedre end IE. Ergo har vi forhåbenligt mindst to anerkendte browsere der nogenlunde følger de samme standarder og endnu et argument for, hvorfor man bør bruge noget andet end IE (den med at det kommer som standard, så det må være det bedste)



Ved jeg nu ikke om jeg er enig i. Men er også optimistisk så længe det er open-source. For så vil der altid kunne findes tilpassede versioner hvis Chrome fucker helt op.



skriver fra det nu, har ikke kigget så meget på det, men elsker designet :D



Sidder også med den nu. Virkelig et skønt og enkelt design, uden alt muligt der bruger plads på browseren.
... og så med dansk stavekontrol.





jeg har kigget på tegneserien, og jeg må virkelig sige at de har nogle gode idéer og fornuftige tilgangsvinkler.

Hvad jeg ikke er sikker på, though, er hvordan Chrome behandler personlige oplysninger. Google har før haft nallerne alt for langt fremme hvad det angår, og har da også op til flere domme hængende for ulovlig opbevaring af persondata.

Jeg orker bare ikke lige at kigge deres EULA igennem her til aften ;P

Alt i alt tror jeg det her er en mægtigt god browser, og at den kommer fra Google giver mig stor tillid til kvaliteten - men ikke så stor tillid til deres intentioner med mit privatliv. Jeg ser frem til, at der kommer en Google-uafhængig fork :)



t