C++, C# eller Java

Tags:    programmering

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:56 af Bruger #13985
38 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis man tænker sig lidt om, burde man kunne se fornuften i at vælge det bedste værktøj til opgaven. Nogle gange er det C++, andre gange C# og helt andre gange et tredje sprog. Man kan ikke bare sige at f.eks. C++ (eller C) er überl33t til alt, for det er en sandhed med modifikationer. Jeg kan sagtens lave det meste i C# (eller Java) som i har tænkt jer at bruge C++ til, og lave det en hel del hurtigere. Så tænk over hvad der er smartest til den opgave du har tænkt dig.
Og så er der jo intet galt i at kunne flere sprog og paradigms.

Nemlig.

Og hvis I kigger lidt benchmarks, vil I se, at Java faktisk på mange punkter er hurtigere end C++ (ikke alle, bevares).

Jakob: Hvad angår dig, så er du tabt for omverden og sund fornuft. Du er den typiske troll der mener at C++ er supersejt fordi det har værktøjer til at tilgå rå hukommelse, og tidligere en uovertruffen hastighed. Jeg tildeler dig hermed den officielle Chadk pris.

Nå ja, vi skulle jo synke ned på ynkelige person-fornærmelser.. :S

Alt jeg gør er at fremlægge mine erfaringer, da jeg altid har arbejdet med C++ synes jeg at det er et dejligt sprog, har hverken de store erfaringer med Java eller C#.
Hvis du ville tage dig tid til at læse topic igennem kan du se at han beder om erfaringer - altså personlige meninger.
Jeg har fremlagt min personlige mening, at du så derfor bliver nød til at rakke ned på mig af den grund, synes jeg virker unødvendigt og umodent.
Tag dig sammen, når du skriver på forummer på nettet, du kan sige lige hvad du vil til dem du kender, men at rakke ned på folk over nettet er bare lavt.

Per: Ja, det er rart at have et primær sprog, og det var heller ikke det jeg argumenterede imod. Det jeg sagde var at man skulle bruge det bedste værktøj til opgaven, og det kan sagtens indebære at bruge C# istedet for Java, eller omvendt. ;)

Jakob: Hvad angår dig, så er du tabt for omverden og sund fornuft. Du er den typiske troll der mener at C++ er supersejt fordi det har værktøjer til at tilgå rå hukommelse, og tidligere en uovertruffen hastighed. Jeg tildeler dig hermed den officielle Chadk pris.

I denne tråd er du den absolut eneste der troller. Overvej om det er det værd.

Og lad os slutte diskussionen her :)

Jakob, nøh ikke decideret fornærmelse af din person, men du minder immervæk om en type der har huseret herinde før. Og nu havde jeg skam sagt det samme hvis du havde stået lige foran mig, det er der et par stykker herinde der godt kan skrive under på.
Men lur mig lige, hvordan er det så lige du kan udtale dig om .NET, når du selv lige har sagt du står uden erfaring inden for det? Hvor hænger det lige sammen? Men lad os endelig lade denne diskussion ligge, den fører vist ikke rigtigt til noget.

Ronnie, jeg er nu ganske velbefærdet i C++, men ser det ikke som løsningen til alt. Nok nærmere det modsatte. Men af en der rakker ned på mine punkter, benytter du dig ganske godt af dem selv. ;)

Per, kald det trolling hvis du vil, mit synspunkt er anderledes. Som man siger, hvert røvhul har sin mening. ;)

Og ja, jeg er skide arrogant af natur. :)

Og dette er så de sidste ord jeg vil ytre i denne tråd.

Indlæg senest redigeret d. 04.09.2008 17:46 af Bruger #345
jeg tillader mig nogle sidste ord i denne tråd :P:

Well det eneste jeg har udtalt om .NET frameworket er dette:

Nej der er intet galt i at kunne flere sprog, men at vælge mellem C++ el. C# er jo kun en smags sag. Hvis vi til gengæld vælger mellem C++ og C# .NET er der en kæmpe forskel, da .NET er noget af det værste vrøvl jeg længe har oplevet.
(Man lad os nu please ikke begynde en .NET fight! Stay on topic :P)

Det kan jeg da sagtens sige fra de få gange man har prøvet at komme ind i sproget, men har opgivet..? Har på ingen måder udtalt mig nærmere om .NET frameworket eller C# her i denne tråd.

Men lad os begrave stridsøksen, og fortsætte den gode debat!

Jakob, personligt finder jeg det meget mystisk at du siger at ".NET er det værste vrøvl jeg længe har oplevet", når du, tilsyneladende, ikke engang kender til relationen imellem C# og .NET. Det tyder for mig på at du ikke har sat dig nok ind i emnet til at komme med så stærk en udtalelse :)

Hvem der kommer med de sidste ord er i øvrigt ikke op til dig ;). Du skal være velkommen til ikke at skrive mere, hvis du ikke længere ønsker at deltage i denne specifikke debat (selv om jeg da synes at det vil være ærgerligt), men andre må altså selv afgøre hvornår de vælger at komme med deres sidste ord i debatten :)

Mvh.

Kasper (TSW)

mht. multipel nedarvning, så er (næsten) nødvendigt i c++, da sproget "mangler" det Java og c# kalder for interfaces. Det går også fint sålænge man ikke bruger det til andet end det, konflikterne begynder dog at hobe sig op når man arver fra 2 eller flere "klasser" navnligt hvis de alle specificerer den samme metode signatur.
Jeg synes derfor det er en bedre ide at man kun har eet skud i kanonen, men tilgengæld kan implementere alle de interfaces man lyster. Det er vel også rimelig tæt på den måde du anvender arv på idag Bertel?

Jo, jeg bruger som regel multipel nedarvning til at arve interfaces (classer der kun har pure virtuelle metoder), men jeg anvender det også til at arve implementation fra flere classer.

Jeg forstår ikke hvorfor sproget skal forhindre mig i at gøre det.

t