C++, C# eller Java

Tags:    programmering

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:56 af Bruger #13985
38 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hvem der kommer med de sidste ord er i øvrigt ikke op til dig ;). Du skal være velkommen til ikke at skrive mere, hvis du ikke længere ønsker at deltage i denne specifikke debat (selv om jeg da synes at det vil være ærgerligt), men andre må altså selv afgøre hvornår de vælger at komme med deres sidste ord i debatten :)

Du misfortod :) Jeg mente at jeg ville komme med mit sidste ord i denne tråd :) Det kan godt være at jeg udtrykte mig uklart... :S

LØJNER! ;)

Ronnie, jeg synes ikke at der er noget galt i at fortsætte diskussionen, hvis folk har lyst til det. Brian fik måske udtalt sig lidt hårdt, men I har vist fint givet tilbage af samme skuffe, og så må det være i orden :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Na, det var faktisk blevet sagt så :)

Indlæg senest redigeret d. 05.09.2008 16:15 af Bruger #6559

Jeg forstår ikke hvorfor sproget skal forhindre mig i at gøre det.

Designerne af Java mente ikke, at det var værd med den ekstra kompleksitet. De mente, at multipel nedarvning var skyld i mange problemer i C++, så de valgte ikke at understøtte det, men gav os interfaces i stedet.

Man kan så være enig eller uenig i dette valg, men det har aldrig forhindret mig i at udvikle software.

http://forums.sun.com/thread.jspa?threadID=787776&messageID=4476081

Jeg kan godt se at det er lettere at lave en fortolker til et sprog hvis man ikke behøver understøtte multipel nedarvning, men jeg mener stadig at fraværet er en stor mangel.

På siden Robert linker til står der: "multiple implementation inheritance caused a lot of problems in C++", det er ikke rigtigt. Jeg har aldrig haft problemer med det, mine kollegaer på arbejdet har ikke problemer med det, og jeg mindes ikke at jeg en eneste gang at have stødt på et spørgsmål, i et af de fora jeg følger med i, der gik på problemer med multipel nedarvning.

Men naturligvis kan man udvikle software uden, i gamle dage skrev man programmer i rå maskinkode.

Til start vil jeg lige sige at min C++ erfaring er meget begrænset, det er derfor ikke muligt for mig at komme med en fuldstændig objektiv vurdering, da jeg umuligt kan kende til alle forhold.

Det er dog min erfaring, både fra hvad jeg har hørt rundt omkring, og hvad jeg selv har oplevet førstehånd i kraft af den indlæringskurve jeg har fulgt for selv at lære programmering at C++ er et superfedt sprog, hvis man virkelig har brug for adgang til alt. Skulle jeg foreksempel programmere et meget hukommelses intensivt computerspil, hvor det er vigtigt for mig at have styr på ALT der sker med mine objekter, så jeg er sikker på hvad der er i rammene hvornår, ville jeg nok vælge C++.

Skulle jeg derimod lave et eller andet database styret MVC program, ville jeg helt klart vælge C#, fordi det er hurtigere at udvikle i, og klart lettere at gå til - jeg skal ikke tænke på at håndtere hukommelsen, og i kraft af .NET frameworket er der en enorm mængde ressourcer jeg bare kan trække på direkte(Det samme gælder med Java og dets libraries).

I sidste ende har jeg erfaret at det gælder om at vælge det rigtige værktøj til opgaven. Alle sprog har fordele og ulemper.

Heldigvis er det dog sådan, at finder du dig til rette i et sprog der er løst baseret på C syntaksen, og har du et godt begreb om hvad OOP programmering er, og hvad det indebærer, er der ikke langt fra et af de store sprog til et andet(Især ikke fra Java til C#).

Jakob >> Det er nu ikke så frygtelig lang tid siden at Blizzard søgte C# programmører, hvilket jo meget godt understøtter Brians påstand om at der kan være forskel på hvad der er bedst til forskellige ting ;)

Indlæg senest redigeret d. 20.10.2008 20:32 af Bruger #11545
t